نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 12:48

«میراث دیجیتال» کنار میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: امروز در دنیا موضوع جدیدی به نام «میراث دیجیتال» مطرح است که در سال‌های آینده وارد میراث کشور می‌شود و در کنار میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا انیسی، رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: ما باید ضمن پاسداری از هدیه گذشتگان، آن‌ها را به نسل آینده خود تحویل دهیم.

وی گفت: امروز در دنیا موضوع جدیدی در زمینه میراث فرهنگی به نام میراث دیجیتال مطرح است که در سال‌های آینده این مبحث وارد میراث کشور ایران می‌شود و در کنار 2 میراث ناملموس و ملموس قرار می‌گیرد که بخشی از جامعه را درگیر خواهد کرد؛ البته در حال حاضر هم تمامی افراد حامل میراث دیجیتال هستند.

رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: میراث فرهنگی در تحکیم هویت اجتماعی و غرور ملی نقش به‌سزایی دارد.

انیسی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی امری بسیار مهم است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان زندگی بشر ادامه دارد و این امر، تنها وظیفه اداره میراث فرهنگی نیست و تمامی افراد باید برای حفظ این سرمایه ملی تلاش کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235365

مهمترین اخبار ایران و جهان: