نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 13:09

استخدام‌های فله‌ای و سفارشی در علوم پزشکی تمام شود

امام جمعه بهمئی گفت: از استخدامی های سفارشی و فله‌ای در علوم پزشکی جلوگیری کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با امام جمعه شهرستان بهمئی دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در این دیدار گفت: مردم شهرستان بهمئی مردمان شجاع و دلیر و غیرتمند هستند که در دوران دفاع مقدس خود را ثابت کردند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی گفت: یکی از انتظارات ما این است که در بازرسی ها مبنا دستگیری و تکریم انسانها باشد و از ساحت انسان دفاع کنید آبروی انسانها را حفظ کنید و نگدارید آبروی مردم و شخصیت انسانها خرد شود به مجموعه ها نگاه صیانتی داشته باشید وقتی پزشک غیر بومی وارد منطقه ای می‌شود فرهنگ خاص خود را دارد که نیاز است به آنها تذکر داده شود و جایگاه خود را نیز حفظ کنند و شان و حرمت و فرهنگ و زیست بوم مردم آن منطقه را حرمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مبتلا به شهرستان بهمئی بحث استخدامی ها در این شهر در حوزه بهداشت و بیمارستان در بهمئی است که بعضا مورد گلایه مندی مردم است استخدامی ها باید بر اساس قانون و آزمون و شایستگی و شایسته سالاری و از نیروهای مومن و متعهد و متخصص انجام شود نه اینکه با سفارش و زد و بندهای جناحی و سیاسی صورت بگیرید.

صلواتی گفت: رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب تاکید بر امید در جامعه دارند انتظار است از این استخدام ها امید برای نخبگان ایجاد شود اگر استخدام ها بر اساس معیار و ملاک نباشد هم ظلم به افراد نخبه و شایسته می‌شود هم باعث نا امیدی می‌شود هم باعث از بین رفتن اعتماد عمومی می شود باید از این تخلف جلوگیری شود نباید باعث ناامیدی در بین نخبگان باشیم و شما به عنوان بازرسی به جد ورود کنید و اجازه ندهید حق نخبگان ضایع شود و استخدامی ها باید بدون سفارش انجام شود و نظارت دقیق صورت بگرید و از هرگونه تخلف به جد پیشگیری شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: نحوه پوشش عفاف و حجاب در بیمارستان بسیار مهم است و نیاز است اداره بازرسی و حراست از آن فضیلت و گوهر عفاف و حجاب حمایت کنند و کسانی که در این مراکز درمانی درمانگاه‌ها و بیمارستان ها آراسته به زیور عفاف و حجاب هستند مورد تشویق قرار بگیرند تلاش کنید فرهنگ عفاف وحجاب را در بین کادر و نیروها و پرستاران و پزشکان و کادر درمان را هم صیانت کنید هم ترویج کنید کارگاه های آموزشی عفاف و حجاب برگزار شود.

نطارت ها و بازرسی ها باید مستمر و هدف دستگیری باشد نه مچ گیری و تلاش کنیم از دل نظارت ها و بازرسی ها گره از کار مردم باز شود و نهادها و ادارات را سالم نگه داریم و برای سالم ماندن ادارات و نهادها از جمیع آسیب‌ها توجه به معنویات و ارزش‌ها و آموزه های دینی اولویت باشد.

مهدی لایقی مسئول بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: در راستای توسعه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، و جلوگیری از هر گونه تخلف نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.    

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274965

مهمترین اخبار ایران و جهان: