نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 17:30

راه عبور کشور از پیچ تاریخی افزایش آگاهی‌های سیاسی است

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: واقعیت این است که ملت ما در حال گذر از پیچ تاریخی است و اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم باید آگاهی‌های سیاسی خود را بِروز کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: شخصیت والای حضرت معصومه (س) سبب شده که بعد از امام رضا (ع) برترین فرزند امام کاظم (ع) شناخته شوند.

وی افزود: عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه در نظام مدیریت فرهنگی انقلاب و جمهوری اسلامی، روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، «روز زن» و «روز مادر» و روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ «روز دختر» نامیده شده است، ادامه داد: این اقدام نمادین علاوه بر اینکه گویای جایگاه والای نهاد خانواده در منظومه فکری و فرهنگی نظام اسلامی ایران است حاکی از نگاه ویژه‌ی فرهنگی و اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی، به محور و قطب خانواده یعنی مادران و دختران نیز هست.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی تصریح کرد: دشمن بعثی زمانی که خرمشهر را تصرف کرد، بر دیوارهای شهر جمله آمدیم تا بمانیم را نوشته بودند اما اکنون انقلاب اسلامی پابرجا است و دشمن بعثی و صدام که ۷۰ درصد خرمشهر را با خاک یکسان و تلفات بسیار زیاد جانی را به ما تحمیل کرد، محو شدند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ظلم و جنایت دشمن بعثی از داعش بدتر و فجیع‌تر بود اما چون آن زمان فضای مجازی نبود این جنایات سخت و شدید در میان مردم جهان نمایان نبود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس امروز آزادی خرمشهر درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم بود، گفت: واقعیت این است که ملت ما در حال گذر از پیچ تاریخی است و اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم باید آگاهی‌های سیاسی خود را بِروز کنیم.

امام جمعه محموداباد عنوان کرد: ملتی که قدرت تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و فرامنطقه را نداشته باشد نمی‌تواند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کرده و عزتمندی آینده کشور خود را تضمین کند.

وی با بیان اینکه موضوع مهمی که برای گذر از این پیچ تاریخی اهمیت دارد، تحلیل درست هزینه مقاومت و تسلیم در برابر دشمن است اظهار کرد: مقاومت و تسلیم شدن هر دو هزینه دارد، اما در مصاف با دشمن هزینه مقاومت به مراتب کمتر از تسلیم است

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: برخی در ایران فکر می‌کنند چون مسیر مقاومت پرمشقت و پردردسر است و شاید راه‌های کوتاه آمدن در مقابل آمریکا هزینه و دردسرهای کمتری داشته باشد و منجر به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مملکت شود. اما حقیقت این است که تسلیم شدن به آمریکا، سرنوشتی جز لیبی و سودان ندارد.

وی در پایان یادآور شد: نمونه جاری بدبختی‌های تسلیم در مقابل آمریکا، کشور سودان است که تاکنون نتیجه‌ای جز تحقیر نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223221

مهمترین اخبار ایران و جهان: