نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 08:39

راه‌اندازی پویش برای رسمی که عروسی را عزا می‌کند/ آداب غلط را پس بزنید

دبیر سمن گردشگران جوان چشم‌برم شهرستان لردگان از راه‌اندازی پویش «نه به تفنگ» در سه شهرستان خبر داد و گفت: رسم تیراندازی در عروسی‌‌ها تا کنون فجایع فراوانی را رقم زده و به تازگی نیز منجر به فوت داماد در یکی از مجالس عروسی در لردگان شده است.

منصور اردشیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به رسم غلط تیراندازی در مراسمات عروسی و عزاداری در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری، گفت: پویش «نه به تفنگ» در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشاعه خشونت و با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به خطرات و آثار جبران‌ناپذیر این رسم در شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا راه‌اندازی شده است. 

دبیر سمن گردشگران جوان چشم‌برم شهرستان لردگان بیان کرد: رسم تیراندازی در عروسی‌‌ها تا کنون فجایع فراوانی را رقم زده و به تازگی نیز منجر به فوت داماد در یکی از مجالس عروسی در لردگان شده است. 

اردشیری با بیان اینکه این معضلِ چندین‌ساله گریبان‌گیر مناطق بختیاری‌نشین شده است، افزود: علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معتمدین، متنفذین، ریش‌سفیدان، هنرمندان و اصحاب رسانه استان نیز پای کار این پویش آمده‌اند. 

وی اظهار داشت: طبق مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های مردمی صورت‌گرفته، تا کنون استقبال مطلوبی از این پویش شده است. 

دبیر سمن گردشگران جوان چشم‌برم شهرستان لردگان تصریح کرد: باید جلوی قدرت‌نمایی برخی افراد با اسلحه در عروسی‌ها و مجالس عزاداری ایستاد. 

اردشیری با اشاره به اینکه به زوج‌هایی که اجازه ورود اسلحه به جشن خود ندهند به رسم یادبود هدیه‌ای اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت گزارش هرگونه تیراندازی در مراسمات، افراد متخلف به دادستانی معرفی و مشمول جریمه‌هایی مانند کاشت درخت، اهدای سیسمونی به خانواده‌های نیازمند و لوازم‌التحریر به کودکان بی‌بضاعت می‌شوند. 

وی با بیان اینکه خاتمه‌دادن به رسوم غلط مستلزم همراهی مردم است، اظهار کرد: اجرای موفق این پویش در استان می‌تواند منجر به الگوبرداری مثبت دیگر مناطق بختیاری‌نشین در کشور شود. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220065

مهمترین اخبار ایران و جهان: