مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموز محور تاثیرپذیر در فعالیتهای یاددهی و یادگیری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمیجلال صبح امروز در نشست سالانه کمیته همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش ریشه ای و عمیق و آرمان در نظام تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه در نظام تحولی آموزش و پرورش معلم نقش اساسی و تعیین کنندهای دارد، گفت: معلم در این نظام مسئولیت خلق فرصتهای تربیتی را دارد و باید در این راستا اهتمام داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: دانش آموز در نظام آموزش و پرورش امانتی الهی و دارای کرامت ذاتی هستند.
به گفته ناظمیجلال، فطرت الهی در وجود دانش آموز نهفته و در عین حال دارای قابلیت فعلیت است.
وی با بیان اینکه دانش آموز محور تاثیرپذیر در فعالیتهای یاددهی و یادگیری است، گفت: پرداختن به شاخصههای محتوای مطلوب در آموزش و پرورش و سازگاری آن با ارزشهای الهی از مهمترین شاخصههای محتوا است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه محتوای فعالیت یاددهی یادگیری است و باید متناسب با نیازهای روز و آینده باشد، گفت: یادگیری نباید به مدرسه محدود شود، سایر محیط های یادگیری مورد توجه قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: تعامل هرچه بیشتر خانواده با مدرسه محیط مطلوب یادگیری را فراهم میکند.
ناظمیجلال عنوان کرد: همراهی حوزههای علمیه با نظام تعلیم و تربیت مکمل کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است و پاسخگوی چالش های پیش روی نسل فعلی خواهد بود.
وی اضافه کرد: افزایش فاصله بین نسلی نگران کننده بوده و عدم توجه به این چالش در آینده آسیبزا خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بعضی ناهماهنگیهای احتمالی در میان دستگاههای متولی تربیت ما را از اهداف اسناد بالادستی دور میکند.
وی ایجاد بسترهای مناسب در راستای استفاده از ظرفیت همه دستگاهها و نهادها از جمله کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در زمینه آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم آشنایی بدنه این نظام با سواد رسانهای از چالش دیگر پیش روی آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/2330/71