نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 11:13

دانش‌آموز محور تاثیرپذیری در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموز محور تاثیرپذیر در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال صبح امروز در نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تحول در آموزش و پرورش ریشه ای و عمیق و آرمان در نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه در نظام تحولی آموزش و پرورش معلم نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارد، گفت: معلم در این نظام مسئولیت خلق فرصت‌های تربیتی را دارد و باید در این راستا اهتمام داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: دانش آموز در نظام آموزش و پرورش امانتی الهی و دارای کرامت ذاتی هستند.

به گفته ناظمی‌جلال، فطرت الهی در وجود دانش آموز نهفته و در عین حال دارای قابلیت فعلیت است.

وی با بیان اینکه دانش آموز محور تاثیرپذیر در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری است، گفت: پرداختن به شاخصه‌های محتوای مطلوب در آموزش و پرورش و سازگاری آن با ارزش‌های الهی از مهم‌ترین شاخصه‌های محتوا است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه محتوای فعالیت یاددهی یادگیری است و باید متناسب با نیازهای روز و آینده باشد، گفت: یادگیری نباید به مدرسه محدود شود، سایر محیط های یادگیری مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: تعامل هرچه بیشتر خانواده با مدرسه محیط مطلوب یادگیری را فراهم می‌کند.

ناظمی‌جلال عنوان کرد: همراهی حوزه‌های علمیه با نظام تعلیم و تربیت مکمل کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است و پاسخگوی چالش های پیش روی نسل فعلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: افزایش فاصله بین نسلی نگران کننده بوده و عدم‌ توجه به  این چالش در آینده آسیب‌زا خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بعضی ناهماهنگی‌های احتمالی در میان دستگاه‌های متولی تربیت ما را از اهداف اسناد بالادستی دور می‌کند.

وی ایجاد بسترهای مناسب در راستای استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادها از جمله کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در زمینه آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم آشنایی بدنه این نظام با سواد رسانه‌ای از چالش دیگر پیش روی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267865

مهمترین اخبار ایران و جهان: