نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 18:31

فعالیت ۴۰ گروه جهادی طلاب در مازندران

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران از فعالیت ۴۰ گروه جهادی طلاب خواهر و برادر مدارس حوزه علمیه استان برای خدمت رسانی به مردم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی جهادگران حوزوی استان، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، با اشاره به فعالیت ۴۰ گروه جهادی از خواهران و برادران مدارس حوزه علمیه مازندران افزود: مجاهدین طلاب در دوران کرونایی اقدام به جهاد در حوزه خدمت و سلامت و تغسیل و تدفین بیماران کرونایی کرده بودند و در آن دوران کسی حاضر به انجام چنین کاری نبود و متوفی غریبانه به خاک سپرده می‌شد طلاب جهادی با رعایت آداب دینی اقدام به تغسیل و تدفین اموات کرونایی کردند.

آیت الله محمدی لائینی همچنین بیان کرد: طلاب عزیز ما در حوزه‌های عمران، آبادانی، سازندگی و غیره خدمات زیادی به روستاها ارائه دادند که فوایدش شامل آبادانی و فراهم کردن آسایش و رفاه است، بالاتر از این ایجاد سرمایه اجتماعی با اعتماد و شناخت مردم نسبت به طلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: طلاب، روحانیت و حوزه علمیه با انجام اقدامات جهادی مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند، کارایی و کارآمدی به این است که مردم در کنارمان باشند.

امام جمعه ساری همچنین تاکید کرد: فایده جهاد در سطح بالاتر سازندگی و اثر مثبت تربیتی و روحی است که در خود طلاب به‌وجود می‌آید که مهم است، بسیاری از انبیا سابقه کار در کنار مردم، زراعت و غیره داشتند و کار را راهی برای سازندگی می‌دانستند.

این مسئول همچنین عنوان کرد: در انتصابات طلاب همانطور که به سابقه حضور در جبهه و خط مقدم توجه می‌کنیم، حضور در گروه‌های جهادی نیز باید مورد توجه باشد و این باید مؤلفه مهم انتخاب و انتصابشان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214321

مهمترین اخبار ایران و جهان: