نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 00:35

سفر اربعین حرکت به سمت جامعه مهدوی است

قزوین- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: نگاه در خدمت به زائران اربعین باید یک نگاه تمدنی حاکی از حرکت به سمت جامعه مهدوی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی عصر سه شنبه در اولین جلسه کمیته‌های ستاد اربعین سال ۱۴۰۲ که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد اظهار کرد: اثرات اربعین به گونه‌ای است که حتی دشمنان در حال مطالعه این پدیده عجیب هستند، نگاه در خدمت به زائران اربعین باید یک نگاه تمدنی حاکی از حرکت به سمت جامعه مهدوی باشد نه صرفاً یک سفر زیارتی که معمولاً در طول سال هم به مقاصد مختلف انجام می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران امام حسین (ع) افزود: باید برنامه‌ریزی ها به نحوی باشد که خدمات ما از قزوین تا قزوین را شامل بشود، یعنی حرکت زائر از قزوین، مسیر تا مرز، عبور از مرز، ایام حضور در کشور عراق و بعد بازگشت به مرز و حرکت دوباره به سمت قزوین، ما باید برای همه این مسیر و نیازهای زائرین برنامه داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین اضافه کرد: اطلاع رسانی فعال و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ۲ رکنی هستند که باید در همه کمیته‌ها به صورت جدی پیگیری شود تا مردم به هیچ عنوان دچار سردرگمی نشوند.

وی بیان کرد: در بحث موکب ها باید تنوع ارائه خدمات به زائرین را در موکب‌های استان قزوین بالاتر ببریم و بتوانیم طیف بیشتری از نیازهای خدماتی زائرین را پوشش بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1198965

مهمترین اخبار ایران و جهان: