نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 10:04

همایش چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر برگزار می‌شود

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با حضور رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق، مسوولان استان مرکزی و صنایع بزرگ استان‌های مرکزی، همدان و لرستان و دانشگاه‌ها به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با همکاری شرکت برق منطقه‌ای باختر، شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با مشارکت ساتنا و با هدف تجلیل از صنایع همکار در مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۱، بررسی نقاط ضعف و قدرت برنامه مدیریت و جا به جایی بار تابستان گذشته، بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه عبور از پیک بار تابستان امسال و تبیین قوانین بالادستی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: این همایش همچنین با هدف تبیین سیاست‌های نظام در بحث توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، کاهش گازهای آلاینده، کاهش گازهای گلخانه‌ای، ضرورت  کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در صنایع با توجه به آلودگی هوای کلان شهرها و لزوم بهره‌مندی از صنایع پاک، بررسی قوانین و مقررات وضع شده در خصوص مشوق‌های توسعه انرژی‌های تجدید برگزار می‌شود.

صفری از برگزاری سه پنل تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سیاست‌‌های کلان در حوزه‌ انرژی‌های تجدید پذیر، چالش‌های توسعه فناوری و تولید پراکنده در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر با حضور  کمانی و مدیران عامل صنایع در این همایش خبر داد.

به گزارش فارس همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با تقدیر از ۳۱ صنعت همکار شرکت برق منطقه‌ای باختر در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199521

مهمترین اخبار ایران و جهان: