نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:41

جهاد اسلامی: هرگونه تجاوز علیه قدس، تمامی معادلات را برهم می‌زند

جنبش جهاد اسلامی به تعرض امروز وزیر امنیت کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و برگزاری نشست کابینه این رژیم در زیرزمین این مکان مقدس اسلامی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سیاست‌های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی در چارچوب جنگ دینی این رژیم علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

این جنبش بیان کرد که هرگونه تجاوز علیه قدس تمامی معادلات را تغییر خواهد داد و تنها راه مقابله با چنین تجاوزی، مقاومت خواهد بود.

مشیر المصری نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین و از رهبران حماس نیز گفت: برگزاری جلسه هفتگی دولت رژیم صهیونیستی در تونل‌های زیر دیوار براق، اعلان جنگ دینی و بیانگر ذهنیت افراطی و متجاوزانه صهیونیست‌ها است.

این در حالی است که «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که در جلسه کابینه نیز حضور داشت، صبح امروز یکشنبه با ورود از باب المغاربه به مسجدالاقصی، به این مکان مقدس اسلامی تعرض کرد.

این یورش با حمایت شدید نظامیان صهیونیست انجام شد و طی آن بن‌گویر پس از عبور از صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، به سوی دیوار براق (محل انجام مراسمات دینی صهیونیستی) رفت. بن‌گویر در سخنانی در جریان این یورش تاکید کرد: تهدیدات حماس هیچ تاثیری ندارد، ما صاحبان قدس هستیم!

کابینه رژیم صهیونیستی نیز امروز طی اقدامی تحریک‌آمیز نشست خود را برای دومین بار از سال ۲۰۱۷ در سطح زیرین مسجدالاقصی برگزار کرد. اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در تعرض گسترده به مسجدالاقصی که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تشدید شده بود، همچنان ادامه دارد. روز پنج‌شنبه گذشته قریب به یک هزار صهیونیست با تعرض به مسجدالاقصی خودشان را برای برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم آماده کردند. در جریان برگزاری این راهپیمایی نیز صهیونیست‌ها به اجرای رقص‌های تحریک‌آمیز و ضرب و شتم فلسطینی‌ها در مناطق قدیمی قدس اقدام کردند.

قبله اول مسلمانان جهان طی دهه‌های اخیر همواره با تعرضات گسترده صهیونیست‌ها مواجه بوده است. شهرک‌نشینان صهیونیست در کل ایام هفته غیر از جمعه و شنبه در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجدالاقصی می‌کنند. این اقدام صهیونیست‎ها با هدف تغییر واقعیت و هویت مسجدالاقصی و همچنین تقسیم مکانی و زمانی این مکان مقدس اسلامی صورت می‎‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228221

مهمترین اخبار ایران و جهان: