نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 11:35

پل میربهاءالدین نیازمند لایه روبی مجدد است

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پل تاریخی میر بهاءالدین طی سال‌ گذشته لایه‌روبی شده بود، گفت: در حال حاضر این پل تاریخی میرءبهاالدین مجدد نیازمند لایه روبی است و امیداریم آب منطقه‌ای این کار را انجام دهد.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل محیط زیست استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با وضعیت نامناسب پل تاریخی میربهاءالدین که در محاصره زباله‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: وظیفه ما پاک‌سازی نیست، بلکه ما برحوزه‌ها و دستگاه‌هایی که موظف به پاک‌سازی هستند، نظارت می‌کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بحث مطالعه ساماندهی سرشاخه‌های زنجانرود در محدودی شهر زنجان از سال ۸۸ کلید و طرح آن آماده شده است، تصریح کرد: از سمت شرق زنجان تا غرب تقریبا تا زیرپل زنجان به بیجار اقدامات عمرانی زیادی شهرداری انجام داده است و اگر این اقدامات نهایی شود قطعا ما شاهد منظره نازیبا نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه  اقدامی که ما در سال ۱۴۰۱ به عنوان یک دستگاه نظارتی انجام دادیم یک مکاتبه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای داشتیم که در واقع لایه‌روبی  پل را انجام بدهند، افزود: سال گذشته آب منطقه‌ای لایه روبی را انجام داد و یک مقدار این منطقه وضعیت بهتری پیدا کرد.

یافتیان با بیان اینکه امیدواریم آب منطقه‌ای بار دیگر بررسی کند و لایه‌روبی را انجام بدهد، ادامه داد: ما تلاش کردیم در ایام خاص نسبت به پاکسازی اقدام کنیم، ولی این اقدام قطعا کارگشا نیست، این در حالی است که اگر آب منطقه‌ای لایه روبی را مجدد انجام بدهد می‌تواند وضعیت فعلی را التیام بخشد.

وی ادامه داد: شهرداری هم در ادامه اقداماتی که برای ساماندهی رودخانه زنجارود در طول مسیر جنوب شهر در حال انجام است، اگر نهایی شود شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و از یک سو هم اگر آب و فاضلاب شبکه فاضلاب شهری در قسمت جنوب شهر را تکمیل کند، قطعا بی‌تاثیر نخواهد بود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249021

مهمترین اخبار ایران و جهان: