نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 17:25

نظارت بر امور، بعد از نقش‌آفرینی در همه عرصه‌ها، حق مردم است

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در همه عرصه‌ها از آغاز انقلاب تا تثبیت و تداوم آن گفت: آیا نظارت بر امور حق این مردم نیست که باید زمینه اجرای آن فراهم شود که لازمه آن نیروسازی و فرهنگ سازی در این حیطه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزاپور، دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، در آئین معارفه خود به عنوان دبیر این مجمع، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین خروجی امر به معروف را انسان‌سازی و جامعه محوری دانست و اظهار کرد: وقتی امر به معروف انجام شد یعنی افزایش ایمان ارزش‌های الهی روی داده و ضمن جلب توجه مردم، فساد هم کاهش یافته و مصونیت ایجاد می‌شود.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه مسؤولان به فکر ایجاد یک مجموعه منسجم، قوی و کاربردی به لحاظ اجرایی در امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر افتاده‌اند، تصریح کرد: این مهم در بحث اجرایی، جهاد تبیینی و جنگ ترکیبی خود را نمایان می‌کند.

وی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی داوطلبانه معرفی و تاکید کرد: در این مجمع دیگر بحث پست و مقام معنی ندارد و موضوع عمل به تکلیف است.

میرزاپور به سازماندهی انجام شده در مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اشاره و تصریح کرد: در این سازماندهی مسائل مطرح شده و اقدامات انجام شده،ناشی از درد موجود در جامعه است که نیازمند درمان است.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان از تعریف حدود 11 معاونت در مجمع استانی خبر داد و افزود: هر کدام از این معاونت‌ها چندین کارشناس مسوول دارد که از مرکز استان تا روستاها را پوشش خواهد داد.

وی به تشکیل کمیته‌های تخصصی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زمینه، اجرای عملیاتی برنامه‌ها، گام به گام عملیاتی خواهد شد.

میرزاپور از احصای بالای 54 مورد از مسائل و مشکلات از محیط زیست گرفته تا مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای رصد و پیگیری خبر داد و افزود: هر اقدامی که بتواند به تقویت اسلام، انقلاب و تقویت اصول انقلاب اسلامی منتهی شود، در مطالبات می‌گنجد.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در همه عرصه‌ها از آغاز انقلاب تا تثبیت و تداوم آن گفت: آیا نظارت بر امور حق این مردم نیست که باید زمینه اجرای آن فراهم شود که لازمه آن نیروسازی و فرهنگ سازی در این حیطه است.

وی ادامه داد: اجرای اصل 8 قانونی اساسی، با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله مساجد و حتی به صورت محله‌محوری عملیاتی خواهد شد و در این حیطه از همه اقشار استفاده خواهد شد. 

عباس بابایی دبیر سابق مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه محسوب می‌شود، افزود: افرادی که داوطلبانه در این میدان فعالیت می‌کنند جزو مجاهدان فی‌سبیل‌الله محسوب می‌شوند.

دبیر سابق مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با تاکید بر استقلال مجمع تصریح کرد: این مجمع بدون وابستگی فعالیت می‌کند و مورد حمایت آنچنانی هم نیست.

وی داشتن اخلاص، مردمی بودن، بدون پست و مقام بودن را از شاخصه‌های فعالیت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان دانست و ابراز امیدواری کرد، فعالان در این حیطه موفق باشند.

بابایی با تاکید بر اینکه پیروزی در هر میدانی منوط به حضور میدانی مردم است که تجربه آن در دوران دفاع مقدس به دست آمد، ادامه داد: در حال حاضر هم دشمن با همه توان در امور فرهنگی از جمله عفاف و حجاب وارد شده که همه مومنان باید احساس تکلیف کرده و پای کار باشند و کمک کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230921

مهمترین اخبار ایران و جهان: