نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 19:33

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان

مشگین شهر - قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در یک سال گذشته صندوق بیش از ۵ هزار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در کشور پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آل امین که بعد از ظهر دوشنبه به همراه نماینده مردم مشگین شهر در مجلس از باغات خسارت دیده این شهرستان بازدید می‌کرد، اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی تلاش می‌کند تا به تناسب پرداختی باغداران، زارعین و دامداران بخش عمده ای خسارت وارده را در طول سال و در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز در سال جاری بروز حوادثی نظیر سرمازدگی، سیل، خشکسالی و دیگر حوادث قهری خسارت هنگفتی را به فعالان بخش کشاورزی وارد کرده که با ارزیابی انجام شده سعی مان بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان خسارت‌ها را پرداخت کنیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد باغداران شهرستان مشگین شهر باغات خود را تحت پوشش بیمه برده اند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به اشکال مختلف به سایر باغداران خسارت دیده نیز منابعی کمکی پرداخت شود که بیشتر امهال تسهیلات و پرداخت منابع جدید در این حوزه است.

آل امین افزود: بانک‌ها در اعطا و امهال تسهیلات همراه بیمه هستند و نقش مکملی را در این حوزه ایفا می‌کنند که قطعاً بانک عامل حامی بخش کشاورزی در سال جاری در این زمینه پیشقدم است.

وی ضرورت پوشش بیمه‌ای بخش کشاورزی را با الزامات قانونی یادآور شد و بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه قرار شده تمام خدماتی که قرار است به کشاورزان ارائه شود با اولویت پوشش بیمه‌ای محصولات اعم از زراعی، باغی و دامی باشد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: ما صندوق را به سمت ارائه خدمات هوشمند با بهره گیری از فناوری‌های نوین به پیش بردیم و سعی مان بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان و کیفی ترین شکل خدماتی را به فعالان بخش کشاورزی در مسیر خوداتکایی کشور در این حوزه ارائه کنیم.

آل امین پیشتازی کشورمان را در تدوین آئین نامه‌های حمایتی بیمه کشاورزی یادآور شد و تصریح کرد: دولت تا ۸۰ درصد صندوق بیمه کشاورزی را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و این بزرگترین مزیت و مکمل فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1263721

مهمترین اخبار ایران و جهان: