نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 09:56

فاضلاب ۱۶۲ روستا در کردستان به سدها می ریزد

سنندج- مدیر عامل آبفای کردستان گفت: متأسفانه فاضلاب ۱۶۲ روستا در کردستان به سدها می ریزد و در این خصوص نیز هیچ اعتبار استانی و ملی در اختیار نداریم.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مطالبات مردمی به ویژه فعالان زیست محیطی در استان کردستان این است که جلوی ورود فاضلاب روستاها به دریاچه‌های سدهای استان گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه فاضلاب ۱۶۲ روستا در کردستان به سدها می‌ریزد و در این خصوص نیز هیچ اعتبار استانی و ملی در اختیار نداریم.

مدیرعامل آبفای کردستان تصریح کرد: در سطح استانی و ملی اعتباری برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به دریاچه سدها وجود ندارد و این در حالی است که برای مهار این معضل در سال مالی جاری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرهاد در ادامه سخنان خود به مشکلات سد قشلاق سنندج اشاره کرد و گفت: سد قشلاق تغذیه گرا بوده و آب آن حتی پس از تصفیه نیز طعم و بو دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح توسعه‌ای خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از امروز شروع شده و مجبور به استفاده مجدد از آب سد قشلاق هستیم باید به شهروندان سنندجی اعلام کنیم که الان سد قشلاق ۷۶ درصد پرشدگی دارد و از میزان بو و طعم نامطبوع آن کاسته شده است و اکنون بهترین فصل برای انجام این اقدامات توسعه‌ای است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193221

مهمترین اخبار ایران و جهان: