نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 18:13

آغاز طرح دانشگاه آینده در دانشگاه اراک

اراک-رئیس دانشگاه اراک گفت: طرح دانشگاه آینده در دانشگاه اراک به صورت پایلوت آغاز شده و این دانشگاه یک بستر برای صنایع، سازمان‌ها و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک ظهر چهارشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در این دانشگاه اظهار داشت: در دنیای جدید باید توجهی به تغییرات آموزش عالی داشته باشیم و سیستم آموزشی باید دچار تحول شود، زمان انقضای سبک آموزش فعلی در نظام آموزشی ما گذشته و از آن دانشجوی فناور و آماده به کار خارج نمی‌شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: دانشگاه آینده، دانشگاه تعامل با نسل جوان است و آموزش باید بر مبنای تعامل صورت گیرد لذا بهره‌گیری از هوش مصنوعی هم در این زمینه ضروری است.

رئیس دانشگاه اراک افزود: طرح دانشگاه آینده در دانشگاه اراک به‌صورت پایلوت آغاز شده و این دانشگاه یک بستر برای صنایع، سازمان‌ها و بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر بیان داشت: برای فعالیت در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر باید تولید دانش فنی بومی داشته باشیم در غیر این صورت نمی‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

ذوالفقاری گفت: دانشگاه اراک در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر کارهای بزرگی از جمله نیروگاه خورشیدی و بادی را انجام داده و پروژه‌هایی نیز در دست اجرا دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203121

مهمترین اخبار ایران و جهان: