نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 20:07

۱۲ کمیته ستاد هماهنگی سفر ویژه نوروز در شاهرود تشکیل شد

شاهرود- فرماندار شاهرود از تشکیل ۱۲ کمیته هماهنگی سفر ویژه ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد ارائه خدمات دهی مطلوب به مسافران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی غروب شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه ۱۲ کمیته ستاد هماهنگی سفر ویژه نوروز تشکیل شده است، ابراز داشت: این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل، ایمنی، اسکان و امنیتی فعالیت خواهند داشت.

وی ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیته ۱۲ گانه بهبود خدمات دهی به مسافران نوروزی در شاهرود است، افزود: این مهم می‌تواند ضمن ارتقا ماندگاری مسافر در این شهرستان، مسافران را به حضور بیشتر منطقه ترغیب کند که در نهایت ارزش افزوده اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه تعطیلات نوروزی سال جاری با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است، ابراز داشت: ترتیبی باید اتخاذ شود تا مسافران به دلیل مشکلات روزه داری بتوانند از خدمات غذایی بهره مند باشند و نام رستوران و نانوایی‌های کشیک و فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس قرار گیرد.

جلالی با بیان اینکه هوای عید نوروز بسیار متغییر است، تصریح کرد: بارش برف یا باران، برودت هوا و بروز اتفاقات این چنین باید پیش بینی شود تا به محض ایجاد بحران بتوان در کوتاه‌ترین زمان مسافران را در مراکز اسکان مستقر و امکانات اولیه را برای آنها فراهم کرد.

وی با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی حوزه خدمات رسانی به زائران و مسافران نوروزی، اضافه کرد: سفرهای نوروزی از اواخر بهمن و اوایل اسفند تا بعد ۱۶ فروردین تداوم دارد و آمادگی دستگاه‌ها می‌تواند بحران را در بهترین حالت مدیریت و مسافران را سامان بخشی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989021

مهمترین اخبار ایران و جهان: