نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 10:35

توقف دفن زباله در منطقه «پلم کتی» چالوس با دستور ویژه رئیس‌کل دادگستری مازندران

با دستور ویژه رئیس‌کل دادگستری مازندران انباشت زباله شهرستان چالوس در منطقه روستای «پلم کتی» متوقف و مقرر شد این زباله‌ها در شهرستان نوشهر و محل انباشت زباله‌های این شهر دفن شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با بیان اینکه مشکل زباله یکی از چالش‌های اساسی در استان است و رفع این مشکل عزم و اراده همگانی را می‌طلبد، از توقف دفن زباله در شهرستان چالوس روستای پلم کتی به علت آلایندگی زیست محیطی  برای مردم منطقه و ورود شیرابه‌ها به جنگل و رودخانه‌ها خبر داد.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال درخصوص مشکلات مردمی و زیست محیطی می‌تواند کمک شایانی برای استان داشته باشد و در خصوص زباله شهرستان چالوس مقرر شد با نظارت دادستان مرکز استان و هماهنگی استانداری و فرمانداری‌های دو شهر مجاور هیچ زباله‌ای در جنگل و مکان بکر طبیعی  روستای پلم کتی شهرستان چالوس دفن نگردد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مشکل زباله چالوس باید با همت، چاره‌اندیشی و حرکت برنامه‌ریزی شده مدیران شهرستان حل شود، افزود :  اگر برای حل این مشکل تلاش نشود قطعاً در سطح کلان نیز اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نخواهد داد.

اکبری با مدیران اتمام حجت کرد و گفت: دادستان مرکز استان براجرای این موضوع نظارت خواهند داشت اگر مسؤولان مربوطه در اینخصوص تخلفی داشته باشند با سرعت و قاطعیت برخورد می‌شود؛ مدیران باید در این خصوص با تعامل سازنده همکاری خوبی داشته باشند تا این معضل به طور کلی برطرف شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان بر قاطعیت دستگاه قضایی در ورود به بحث زباله مازندران و شهرستان چالوس تاکید کرد و از مدیران و مسؤولان دو شهرستان نوشهر و چالوس خواست تا با جدیت در راستای رفع مشکل زباله شهر خود اقدام و طبق دستور العمل شورای حفظ حقوق بیت‌المال اقدام نمایند.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 951721

مهمترین اخبار ایران و جهان: