نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 16:32

رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش نزولات آسمانی و لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت نیاز به سفر همراه داشتن تجهیزات زمستان را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی خمر در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی، اظهار کرد: رانندگان با عمل به توصیه های پلیس و پرهیز از انجام حرکات حادثه‌ساز سفری ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رئیس پلیس راه شمال استان با توجه به بارش نزولات آسمانی و لغزنده بودن جاده ها افزود: رانندگان گرامی از سفرهای غیر ضروری اجتناب نموده و در صورت نیاز به سفر همراه داشتن تجهیزات زمستان مانند زنجیر چرخ پوشاک گرم تکمیل بودن باک خودرو اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و سیستم روشنایی و ترمزهای خودرو مد نظر قرار دهند.

 وی افزود: باید اطمینان حاصل شود برف پاک کن های شیشه های جلو سالم بوده و اگر کهنه و فرسوده شده اند  آنها را تعویض و بخاری و گرمکن های شیشه خودرو را نیز کنترل و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوند.

خمر با توجه به شرایط جوی و بارندگی و آبگرفتگی معابر و لغزنده بودن سطح جاده‌ها در سطح استان گفت: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودرو جلویی از توقف و شتاب ناگهانی پرهیز کنند تا تردد ایمن و بدون حادثه داشته باشند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: در زمان بارندگی سرعت خودرو باید به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد.

خمر خاطرنشان کرد: در صورت سوانح رانندگی نصب تجهیزات ایمنی در فاصله ۱۵۰ متری از محل وقوع حادثه ضروری است، نصب این موارد میتواند از بروز تصادف و حادثه برای دیگر رانندگان جلوگیری کند.

پایان پیام/3139
منبع: فارس
شناسه خبر: 970865

مهمترین اخبار ایران و جهان: