نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 17:20

قزوین میزبان هفتمین کنگره ملی شعر ایثار

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر ایثار به میهمانی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه اسمعیلی پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر ایثار در استان قزوین اظهار کرد: ۸ کارگروه تخصصی برای برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین تشکیل شده است.

وی افزود: کارگروه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، بانوان، نمایشگاه، یادواره سردار، مالی، تبلیغات و انتشارات ۸ کارگروه ویژه ای هستند که در استان قزوین برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این کنگره تشکیل شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه این کنگره در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می‌شود، ادامه داد: آثار شاعران حوزه بین المللی به ۳ زبان انگلیسی، عربی و اردو داوری خواهد شد.

وی از برگزاری اختتامیه کنگره در ۹ اسفندماه خبر داد و عنوان کرد: دبیرخانه کنگره آثار شاعران را از طریق پیام رسان های ایتا، بله و سروش در قالب‌های کلاسیک، نو، سپید، ترانه و تصنیف پذیرا خواهد بود.

اسمعیلی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای امنیت، مکتب فاطمی، شهدای مدافع حرم، افق آینده جبهه مقاومت، سبک زندگی و مادران ایثارگران از بخش‌های ویژه این کنگره محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه قزوین ظرفیت‌های عظیم هنری و فرهنگی دارد، یادآور شد: پیوند این ظرفیت‌ها با مفاهیم ایثار و شهادت بدون شک تأثیرگذاری زیادی در جامعه به خصوص در میان نسل نوجوان خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950521

مهمترین اخبار ایران و جهان: