نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 16:02

اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیین«خورشید ضمیران»برگزار می شود

زنجان-آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات  حسینیه اعظم زنجان برگزار و برگزیدگان این سوگواره معرفی و تجلیل خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» و تجلیل از شاعران برگزیده این سوگواره روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

این مراسم که با حضور اساتید و چهره‌های برجسته ادبی و هنری نظیر؛ حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، محمد کاظم کاظمی، دکتر قربان ولئیی، حاج جواد رسولی، زهیر توکلی و علی حنیفه برگزار می‎ شود.

آیین اختتامیه این سوگواره با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هنری استان؛ حسینیه اعظم و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی زنجان برگزار خواهد شد. همچنین، اجرای این آیین نیز به عهده سیدمحمدجواد شرافت و با حضور گروه تعزیه‌خوانی ارمغانخانه خواهد بود.

نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر-ترکید بر آیینه‌ی خورشید ضمیران» است که فراخوان آن مرداد ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی منتشر شد.

هدف از برگزاری این رویداد فاخر ملی، ماندگاری حرکت تاریخی یوم العباس زنجان و پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل بر ماندگاری جلوه‌های شعری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960865

مهمترین اخبار ایران و جهان: