نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 14:57

ضرورت تسریع در صدور مجوز برای صنایع خراسان جنوبی

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با در نظر گرفتن ضوابط فنی و زیست محیطی در حد امکان در صدور مجوزها برای صنایع با دید باز و با سرعت عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر پنج شنبه در جلسه هیئت حل اختلاف ماده ۲۴ قانون معادن خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاری در همه سطوح در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید زمینه فرآوری مواد معدنی در استان مهیا شود، بیان کرد: در فضایی هم‌افزا، مسائل صنایع و معادن استان را حل کنیم تا زمینه ورود سرمایه گذاران بزرگ این صنعت به خراسان جنوبی افزایش پیدا کند.

عباس زاده با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید با دید مثبت از سرمایه گذاری حمایت نمایند، افزود: دستگاه‌های اجرایی فرآیند صدور مجوز برای صنایع را تا حصول نتیجه از مرکز پیگیری نمایند.

وی گفت: واحدهایی که می‌خواهند مجوز بگیرند باید مستندات خود را بر مبنای مطالعات فنی ارائه نموده تا دستگاه مرتبط چون اداره کل محیط زیست، آب منطقه‌ای و غیره بر مبنای آن نظر دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید با در نظر گرفتن ضوابط فنی و زیست محیطی و… در حد امکان در صدور مجوزها با دید باز عمل نمائیم.

عباس زاده با تأکید بر اینکه عدم جذب سرمایه گذار فرار سرمایه از استان را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: باید به درستی به سرمایه گذاران مشاوره داد زیرا ورود سرمایه گذاران به استان رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی افزود: فرآیند تصمیم سازی و پاسخ استعلامات باید کاهش پیدا کند تا کار با سرعت بالاتری صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار را باید تکریم کنیم، یادآور شد: سرمایه گذاری افزایش تولید، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارزش افزوده بالاتر را به دنبال دارد.

عباس زاده بیان‌کرد: باید اقدامات انجام شده در خصوص صدور مجوزها و مواقفت نامه در بخش صنعت معدن را اطلاع رسانی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999421

مهمترین اخبار ایران و جهان: