نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 10:41

۳۰ هزار میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداریهای خراسان رضوی واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مردم از ابتدای امسال تا کنون ۲۹هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال از محل پرداخت مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمدرضا مدبرنیا اظهار کرد:مردم از ابتدای امسال تا کنون ۲۹هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال از محل پرداخت مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۴هزار میلیارد ریال بود که نشان از ۱۱۱ درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در این قالب راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز برای خدمت رسانی فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفا برای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود که این امر گویای آن است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

مدبر نیا افزود: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها، شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019565

مهمترین اخبار ایران و جهان: