نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 15:06

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین ازبکستان و امارات

رئیس مجلس سنای ازبکستان و شورای ملی فدرال امارات متحده عربی در شهر «ابوظبی» دیدار و یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان و «صقر غباش» شورای ملی فدرال امارات متحده عربی در شهر «ابوظبی» دیدار و یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

بر اساس گزارش بخش مطبوعاتی مجلس سنا، این روزها هیات بلندپایه ازبکستان به ریاست رئیس مجلس سنای این کشور با یک سفر رسمی در امارات متحده عربی به سر می برد.

در چارچوب این گفت‌وگو در مورد توسعه روابط پایدار بین پارلمان های ازبکستان و امارات متحده عربی از جمله برقراری همکاری در زمینه فعالیت قانونگذاری و کنترل پارلمانی تبادل نظر شد.

رئیس شورای ملی فدرال امارات اصلاحات گسترده ای را در دست انجام توسط رئیس جمهور ازبکستان، در درجه اول در زمینه حمایت اجتماعی از مردم، توسعه اقتصادی بسیار ارزشمند خواند.

غباش خاطرنشان کرد: همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری برای امارات در اولویت روابط دوجانبه قرار دارد. با توجه به اینکه «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور به این موضوع مهم توجه خاص مبذول دارد، شورای ملی فدرال امارات آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با نمایندگان مجلس سنا در زمینه تکامل قوانین سرمایه گذاری در ازبکستان اعلام کرد.

در این دیدار خاطرنشان شد: هر دو طرف به یک اندازه علاقه مند به توسعه همکاری های همه جانبه از جمله روابط بین پارلمانی هستند. از جمله مجلس سنا و شورای ملی فدرال در مورد مسایل مانند اجرای توافقات به دست آمده در سطح عالی، برقراری همکاری بین کمیته های مربوطه و تبادل تجربیات در اجرایی پارلمان الکترونیکی به توافق رسیدند.

در پایان این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری بین مجلس سنا و شورای ملی فدرال امارات در مورد مسایل اجرای موثر فعالیت پارلمانی، وظایف قانون گذاری و نظارتی پارلمان مبنی بر توسعه و تحکیم روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی، گردشگری و ...امضا شد.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018565

مهمترین اخبار ایران و جهان: