نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 13:34

برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عوامل موثر در بروز تصادفات،گفت: برخی قوانین نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فراجا در همایش بانوان فرهنگیار کشور اظهار داشت: کشور ما بیش از ۸۵ میلیون جمعیت، ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه رانندگی داریم.

وی افزود: رانندگان در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور در ۴۴۰ شهر رانندگی می‌کنند و اگر انضباط حاکم نباشد و پلیس به عنوان ضابط حضور نداشته باشند هر روز شاهد تصادفات خواهیم بود.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه امروز و شاخص‌های توسعه یافتگی انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است، گفت: زمانی اعلام می‌شد که سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در تصادفات نقش دارد ولی من معتقدم که پنج عامل مدیریت، دولتمردان، سیاستگذاران، راه، وسیله نقلیه و انسان نقش دارد.

هادیانفر با اشاره به اینکه برخی از قوانین کشور نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد، گفت: قوانین مربوط به رانندگی از جمله این موضوعات است چراکه ۱۱ تا ۱۹ درصد بودجه کشور مصروف بر هزینه تصادفات می‌شود.

وی بیان داشت: سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بیمه‌ها هم در طی یک سال ۲۷ هزار میلیارد خسارت به دلیل تصادفات پرداخت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967721

مهمترین اخبار ایران و جهان: