نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 11:39

جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی کرمانشاه به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه بیست و هفتمین بیست‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی کرمانشاه با حضور مسؤولان تئاتر کشور و استان و همچنین هنرمندان در تالار انتظار این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی کرمانشاه با حضور مسؤولان تئاتر کشور و استان و همچنین هنرمندان صبح امروز در تالار انتظار این شهر برگزار شد.

کرمانشاه، بوشهر، فارس و مازندارن امسال میزبان بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور بودند.

کرمانشاه در یک رویداد چهار روزه میزبان ۲۵۰ هنرمند از ۹ استان شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب کشور بود و ۱۷ اثر از ایلام، خرم‌دره، نهاوند، اراک، سنندج، خلخال، ارومیه، ساوه، زنجان، مشگین‌شهر، پارساباد، خرم‌آباد، ملکان، نقده، آبدانان، نورآباد دلفان و ملایر در ۵ سالن تالار‌های انتظار و شهید آوینی به نمایش گذاشته شد که با استقبال خیلی خوب مردم همراه شد به گونه‌ای که در برخی از اجراها به علت تکمیل ظرفیت سالن‌ها، تماشچیان امکان ورود را نداشتند.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای دروازه ورود به جشنواره بین‌المللی فجر است و آثار استان‌ها بعد از مرحله جشنواره تئاتر استانی به منطقه‌ای می‌رسد. کرمانشاه در جشنواره تئاتر استانی ۸ اثر از هنرمندان داشت که دو اثر «نصرت» و «تکرار» از آن به جشنواره منطقه‌ای راه یافته که در منطقه ۲ یعنی بوشهر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 945165

مهمترین اخبار ایران و جهان: