نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 13:22

هنرمندان صنایع‌دستی سمنان مدرک می‌گیرند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای افزایش خدمات‌رسانی به هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  توافق‌نامه‌ای با هدف کاهش تردد و سهولت دریافت مدارک صنایع‌دستی بین مدیرکل پست، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان سمنان منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، مدارک هنرمندان به آدرس پستی اعلامی ارسال می‌شود و نیازی به حضور هنرمندان در ادارات میراث فرهنگی برای دریافت مدارک نخواهد بود.

سلطانی‌پور گفت: این تفاهم‌نامه به‌صورت آزمایشی تا پایان امسال اجرا می‌شود و در صورت توافق طرفین برای سال بعد نیز قابل تمدید خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اجرای این تفاهم‌نامه را در تسهیل و تسریع امور مرتبط با صدور نهایی مجوزهای صنایع‌دستی و افزایش خدمات‌رسانی به هنرمندان صنایع‌دستی استان مؤثر دانست.

به گزارش فارس؛ بیش از چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع‌دستی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/74002/م/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 945465

مهمترین اخبار ایران و جهان: