نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 13:36

امدادرسانی هلال احمر به408 مسافر گرفتار در برف و کولاک

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر این استان در شبانه روز گذشته برای 408 مسافر گرفتار در برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان در آماده باش کامل برای امدادرسانی هستند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در شبانه‌ روز گذشته بیش از 150  خودرو در جاده‌های ارتباطی شهرستان‌های زنجان، ابهر، طارم، ایجرود، دندی، ماهنشان و خدابنده گرفتار در برف و کولاک شدند. 

وی تصریح کرد: بلافاصله ۱۲ تیم  عملیاتی امداد و نجات هلال احمر با 36 نجاتگر و امدادگر در شهرستان‌های بیان شده به کمک خودروها و مسافران گرفتار در برف و کولاک شتافتند که توانستند اقدام به رهاسازی و جابه‌جایی این خودروها به نقاط امن کنند. 

موسوی خاطرنشان کرد:  37 نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و مساجد شهرستان‌های طارم و ایجرود اسکان داده شدند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از توزیع مواد غذایی در بین مسافران خبر داد و افزود: 11 بسته خرما و بیسکویت  برای مسافران گرفتار در برف و کولاک  توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح زمستانی 16 پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال است، ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرمدره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود ، طارم و مرکز استان زنجان فعال است. 

موسوی افزود: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از  هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016721

مهمترین اخبار ایران و جهان: