نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 18:56

برگزاری ویژه برنامه‌های جشنواره «چله انقلاب» در مساجد ٧٠ منطقه از لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برنامه‌‌های جشنواره چله انقلاب در ٧٠ منطقه استان برگزار می‌شود و پیش بینی ما این است که در حدود ١٨٠ هزار نفر در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت جشنواره چله انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محورهایی که مقام معظم رهبری برای ما مشخص کرده‌اند جهاد تبیین است، در جهاد تبیین بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و مشخص کردن چهره حق و باطل مد نظر است.

وی به برگزاری جشنواره چله انقلاب در سطح استان لرستان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در پنج محور فرهنگی، شامل کتاب‌خوانی، عکاسی و کلیپ، محور ورزشی شامل فوتسال، دال‌پلان، طناب‌زنی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، دارت و طناب‌کشی، محور مهارتی شامل آشپزی، صنایع‌دستی و نقاشی، محور قرآنی شامل حفظ قرآن، مفاهیم قصه‌گویی، اذان و مکبری و محور سرگرمی شامل پانتومیم، استندآپ کمدی و صفحه‌داری فضای مجازی برگزاری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: جشنواره چله انقلاب در تمامی رده‌های سنی و در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: ثبت‌نام جشنواره از ۲۳ دی آغاز و تا یکم بهمن ماه ادامه دارد، متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به مساجد هر محله مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی ما برای برگزاری جشنواره ۷۰ محله در استان است، پیش بینی می‌کنیم ۱۸۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه جشنواره چله انقلاب با پیوست جهاد تبیین برگزار می‌شود، گفت: ایجاد شور و نشاط و همبستگی، شناسایی استعداد و ظرفیت‌ها، جریان سازی به واسطه شبکه‌های فعال و بستر سازی برای معرفی دستاوردهای انقلاب و جهاد تبیین از اهداف برگزاری جشنواره است.

قدرتی در ادامه با اشاره به اندک بودن بودجه تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: بودجه فصل ۵ این اداره‌کل اندک است، با این حال رویکرد ما این است که از ظرفیت‌‌های مردمی استفاده کنیم و متصدی امور نیز در اختیار مردم است. مانند کار در مساجد، هیات‌ها و موکب‌ها که همه کاره مردم هستند. 

وی به بخشی از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی طرف یکسال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: توانمند سازی مبلغان و مداحان، برگزاری کارگاه‌های قرآنی از اقدامات انجام شده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به اجرای طرح دختران سلیمانی برای گروه هدف دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در این طرح ٢٠٠ دانش آموز دختر طی یک دوره چند روزه با مباحث مختلف آشنا ‌شدند و در مرحله بعد این افراد با حضور در جمع‌های خودمانی چند نفره آنچه نیاز است را تبیین کرده و بیان می‌کنند تا از این طرق تبیین و روشنگری صورت گیرد. 

وی یادآور شد: در حال برنامه ریزی هستیم تا ادامه این طرح را در بین پسران نیز اجرا کنیم که تند عنوان پسران سلیمانی و یا پسران آوینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985265

مهمترین اخبار ایران و جهان: