نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 00:09

پیگرد قضایی مدیران متخلف در جانمایی سایت زباله آزادشهر

آزادشهر- نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران متخلف در جانمایی و بهسازی سایت زباله آزادشهر باید در دستگاه قضا و وزارت کشور پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی کوهساری شامگاه جمعه در جمع مردم آزادشهرن اظهار کرد: پیگیری‌های لازم از طریق قوه قضائیه و وزارت کشور برای جابجایی مکان سایت پسماند زباله آزادشهر و برخورد با مدیران متخلف این حوزه در بخش جانمایی و بهسازی در حال انجام است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با اینکه مکان فعلی پسماند زباله آزادشهر در بررسی‌های زیست محیطی جزو گزینه چهارم بود اما این مکان برای دفن زباله‌های شرق گلستان انتخاب شد.

غلامعلی کوهساری با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله سایت پسماند زباله آزادشهر و تکمیل شدن ظرفیت هشت هکتاری آن، افزود: به سبب جانمایی نادرست این سایت و با وجود تذکرات فراوان، مسئولان پسماند گلستان بی‌توجه به این مسائل، جان ۲۵۰ هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای منطقه مانند نگین شهر، گنبد و مینودشت را به خطر انداخته‌اند.

گفتنی است، سایت زباله فعلی آزادشهر نزدیک به جاده اصلی تهران - مشهد قرار داشته و علاوه بر اینکه بوی تعفن و زباله در این منطقه به شدت زیاد است، شیرابه‌های حاصل از زباله‌ها هم چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی را تهدید می‌کند لذا باید فکر اساسی برای این منطقه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959165

مهمترین اخبار ایران و جهان: