نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 23:06

افتتاح پروژه‌های زیست محیطی در شهرک‌های صنعتی همزمان با سفر «سلاجقه» به اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: : در شهرک صنعتی بزرگ استان میزبان معاون رئیس‌جمهور هستیم که طی این حضور یکی از واحدهایی که در گذشته سیستم فیلتراسیون را نداشت و مجهز به این سیستم شد، رونمایی و همچنین واحد بلاستینگ شرکت مپنا نیز افتتاح می‌شود.

رسول سواری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون ارتباط میان شرکت شهرک‌ها و سازمان محیط‌زیست استان اظهار داشت: در سطح استان میان شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان محیط‌زیست تعاملات خوبی برقرار است و شهرک‌های صنعتی استان که واحدهای صنعتی در آن مستقر هستند، با هماهنگی سازمان محیط‌زیست و دستگاه‌های دیگر در حوزه خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین مطالعه و ارزیابی اثرات زیست‌محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش از ایجاد آن انجام و مورد تایید قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به تذکراتی که سازمان محیط‌زیست در رابطه با آلایندگی واحدهای صنعتی مطرح کرده است، شرکت شهرک‌ها مشوق‌هایی در جهت ایجاد سیستم‌های رفع آلایندگی و فیلتراسیون برای واحدهای صنعتی قرار داده و آن‌ها را تشویق به فعالیت در این حوزه می‌کند.

سواری یادآور شد: با توجه به تعاملات شرکت شهرک‌ها و سازمان محیط‌زیست، واحدهایی که شرایط زیست‌محیطی را رعایت نکنند، ملزم به رعایت ضوابط می‌شوند و در نهایت مشاوره‌هایی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا ضوابط را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به سفر رئیس سازمان محیط‌زیست به اصفهان تصریح کرد: در شهرک صنعتی بزرگ استان میزبان معاون رئیس‌جمهور هستیم که طی این حضور یکی از واحدهایی که در گذشته سیستم فیلتراسیون را نداشت و مجهز به این سیستم شد، رونمایی و همچنین واحد بلاستینگ شرکت مپنا نیز افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعامل و همکاری که با سازمان محیط‌زیست داریم، سیستم‌های هشداردهنده، پایش محیط‌زیست و تجهیزات کنترلی برای محیط‌زیست را در شهرک ایجاد کردیم که این موارد با حضور معاون رئیس‌جمهور فردا در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان در جاده اصفهان-تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در این راستا پایش لحظه‌ای واحدهای صنعتی را در شهرک خواهیم‌ داشت.

سواری با اشاره با لزوم توجه به محیط‌زیست گفت: شهرک صنعتی بزرگ در مجاورت پارک ملی قمشلو قرار دارد و از ابتدای ایجاد شهرک، تعاملات خوبی با سازمان محیط‌زیست داشتیم و ساختمانی را در اختیار این سازمان قرار دادیم تا مأموران و نیروهای آن مستقر شوند و امکاناتی برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا بتوانیم شرایط محیط‌زیستی را مورد کنترل و نظارت قرار دهیم تا آسیبی به منطقه وارد نشود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست  در جهت توسعه صنایع پاک و غیرآلاینده و کم‌آب‌بر، همکاری‌های خوبی را با شرکت شهرک‌ها داشته و امید داریم این تعاملات برقرار باشد تا صنعتی پاک در استان داشته باشیم.

پایان پیام۳۶۴۹/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 985521

مهمترین اخبار ایران و جهان: