نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 13:32

هشدار؛ سرما و یخبندان در راه اصفهان است/ کاهش محسوس 5 تا 10 درجه‌ای دما

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از اواخر امروز تا روز یکشنبه کاهش دمای محسوس بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان معابر و سطح جاده‌ها و مه‌گرفتگی شدید پیش‌بینی شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌بینی شد، بارش برف و باران از روز سه‌شنبه در نوار جنوبی استان آغاز شد و بیشترین بارش‌ها مربوط به سمیرم، شهرضا و دهاقان بود.

وی افزود: فلاورجان ۱۵، پادنای سمیرم ۳۴، زرین شهر ۱۲، سمیرم ۲۱، شهرضا ۱۵، اصفهان ۸، ورزنه  و مبارکه با ۱۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته‌اند و بین ۵ تا ۳۰ سانتی‌متر نیز بارش برف در این مناطق ثبت شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: کاهش دما در استان سبب شد برای ساعتی جاده زرین‌شهر به باغبهادران یخ بزند و تردد با کندی صورت گیرد و بلافاصله عوامل امدادی و راهداری نسبت به بازگشایی راه اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محور شهرضا با سمیرم تردد فقط با زنجیرچرخ ممکن بود، عنوان کرد: این سامانه بارشی روز گذشته از استان خارج شد و از اواخر امروز تا روز یکشنبه کاهش دمای محسوس بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان معابر و سطح جاده‌ها و مه‌گرفتگی شدید پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به مه گرفتگی در محورهای مواصلاتی استان افزود: مصرف بهینه انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و مخازن آب تا روز یکشنبه توصیه شده است.

امددادرسانی به ۷۰۰ دستگاه خودرو در روزهای برفی

شیشه‌فروش ادامه داد: همزمان با ورود سامانه بارشی به استان ۱۷۰ تیم امدادی در جاده‌ها استقرار پیدا کردند و تیم‌های امدادی در جاده‌ها منجر به ۷۰۰ امدادرسانی به افراد و خودروها شدند و ۱۵۰ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه میانگین بارش استان تاکنون ۹۲ میلی‌متر بوده است، گفت: شرق استان مانند خوروبیابانک با کاهش ۳۰ درصدی بارش نسبت به بلندمدت روبه‌رو بوده اما در غرب بارش با افزایش روبه‌رو بوده است.

صرفه‌جویی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعبی گاز در استان اصفهان

وی با اشاره به آلودگی هوای استان عنوان کرد: در روزهای گذشته با توجه به بارش باران هنوز هوا آلوده است در همین راستا جلسه‌ای با حضور محیط زیست، هواشناسی و مرکز بهداشت برگزار شد تا تحقیق کنند چرا با وجود بارش باران هنوز شاخص هوا ناسالم است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در چند روز آینده هوا در مناطق مرکزی برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود، خاطرنشان کرد: در روزهای که مدارس و ادارات استان به دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز تعطیل بودند بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی گاز در استان انجام شد، در حال حاضر نیز محدودیت مصرف گاز در صنایع، استخرهای ورزشی، فولاد، کارخانه‌های سیمان و شهرک های صنعتی ادامه دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985921

مهمترین اخبار ایران و جهان: