نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:26

۱۵۰۰ گروه «دادرس» در مدارس اردبیل تشکیل می‌شود

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش اردبیل آماده تشکیل یک هزار و ۵۰۰ گروه «دادرس» برای آموزش امداد و نجات هلال احمر در مدارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری بعدازظهر دوشنبه در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با استقبال از آموزش دانش آموزان توسط مربیان این جمعیت اظهار کرد: آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از حوادث یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها در امر فرهنگ سازی باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند و در این امر در کنار این نهاد بزرگ آموزشی و تربیتی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه برنامه‌های اجرا شده در آموزش و پرورش باید همراه با فرهنگسازی و نمود عینی و علمی توأم باشد، تصریح کرد: باید مدارس خاص و برخوردار با توجه به ظرفیت‌های موجود در آموزش جمعیت هلال احمر مورد توجه ویژه قرار گیرند.

صفری ادامه داد: کارشناسان آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تفاهمنامه بومی در راستای تفاهمنامه وزارتی تدوین کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل یک هزار و ۵۰۰ گروه «دادرس» در مدارس اردبیل خبر داد و بیان کرد: با احتساب ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سطح استان می‌توان گروه‌های «دادرس» را در کل مدارس ایجاد کرد.

مسئول جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه سه گروه کودک، بانوان و سالمندان جزو افرادی هستند که در حوادث بیشترین صدمه را می‌بینند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دانش آموزان را برای مقابله با حوادث مترقبه و غیر مترقبه آموزش دهیم بدون شک این تجربیات به خانواده‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند.

حمید قویدل افزود: جمعیت هلال احمر در نظر دارد با توجه به تفاهمنامه وزارتی دو گروه فرهنگیان و دانش آموزان را تحت آموزش قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید یاد بگیریم چگونه با حوادث مواجه شویم، بیان کرد: در نظر داریم تیم‌های ۱۴ نفره «دادرس» پشتیبانی و مربی را در مدارس ایجاد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993621

مهمترین اخبار ایران و جهان: