نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 21:59

لاوروف: آمریکا با ارسال تسلیحات به خاورمیانه باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در تهران در کنفرانس خبری هشدار داد که اقدام آمریکا در ارسال تسلیحات به منطقه باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که اقدام آمریکا در ارسال تسلیحات به خاورمیانه، باعث تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

وی که در تهران و در کنفرانس خبری پس از نشست 3+3 صحبت می‌کرد، افزود: «هر چه اقداماتی نظیر اعزام ناوگان آمریکایی به منطقه درگیری در خاورمیانه بیشتر باشد، احتمال گسترش درگیری بیشتر می‌شود».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «توافقنامه جامع مشارکت راهبردی میان روسیه و ایران تقریبا 85 درصد تکمیل شده است».

لاوروف گفت که برخی مسائل خاص وجود دارد که فعالانه در حال مذاکره درباره آنها هستیم و آماده سازی توافق بزرگ جدید در مرحله پیشرفته قرار دارد که 85 درصد آن پیشتر مورد توافق قرار گرفته است.

نخستین نشست وزرای خارجه فرمت منطقه‌ای ۳+۳ امروز (دوشنبه) اول آبان ماه در تهران و با حضور وزاری خارجه ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی حسین امیرعبداللهیان برگزار شد.

وزرای خارجه پنج کشور در این بیانیه از روندهای جاری عادی‌سازی و توسعه مناسبات بین کلیه کشورهای منطقه استقبال کردند.

حاضران در نشست تهران ضمن ارزیابی برگزاری منظم نشست‌های سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ در گسترش و تقویت فضای اعتماد و همکاری در منطقه، توافق کردند تا نشست بعدی در جمهوری ترکیه در تاریخی که از طریق مجاری دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد، برگزار شود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548165

مهمترین اخبار ایران و جهان: