نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 17:43

نوآوری در آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه در مدارس کارآفرین

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با اشاره به ضرورت تبدیل مدارس به عنوان یک سازمان یادگیرنده گفت: برنامه ریزی درسی در راستای تدوین محتوای آموزشی مبتی بر کارآفرینی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه از اصول مدارس کارآفرینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد قندهاری، دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در جمع خبرنگاران گفت: بر مبنای ضرورت تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران که زمینه‌ساز حرکت نظام آموزشی به سوی پرورش انسان خلیفه الله است و بر مبنای سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت، ضرورت فراهم نمودن ساز و کار و مقدمات ایجاد نگرش کارآفرینی با تاکید بر ۵ رکن اساسی یعنی «دانش آموز، معلم، محتوا، اولیا و ارزش های محوری جامعه»  سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاسیس مدارس کارآفرین در اصفهان از سال‌ها قبل شکل گرفته  و سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین  روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار می‌شود.

قندهاری ادامه داد: صاحبان مقاله، رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش کشور و صاحبنظران و اندیشمندان در این همایش حضور دارند و ۷۰ مقاله به این کنفرانس رسیده که ۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و ۴ مقاله نیز در کنفرانس ارائه می‌شود.

مجتبی ملااحمدی، رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با بیان اینکه در سالهای ۹۷ و ۹۸ اولین و دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار شد و سومین دوره آن پنجشنبه در اصفهان برگزار می‌شود اظهار  داشت: ایجاد پیوند موثر با صنعت، نگاه تخصصی به همه دوره‌های تحصیلی، بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های آموزشی برای ارتقای کیفیت مدارس و ارتقای جایگاه اثربخشی مشارکت،
پاسخ به نیازها و علایق دانش آموزان از اهداف این کنفرانس است.

وی آموزش کار گروهی و احساس مسؤولیت و مسؤولیت پذیری و افزایش قدرت خطرپذیری در دانش‌آموزان را از آموزش‌هایی دانست که در این مدارس به آنها توجه می‌شود.

ملااحمدی با اشاره به اینکه این موضوع مهم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه شده است تاکنون مغفول مانده اظهار داشت: در کشور ایران فقط مباحث آموزشی و علوم آموزش داده می‌شود و مدیریت اقتصادی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری در مدارس کارآفرینی آموزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر این کارآفرینی با مهارت آموزی متفاوت است تصریح کرد: آموزش مؤلفه‌های کارآفرینی نه مهارت کارآموزی از اصول این مدارس است و حلقه مفقوده دانش‌آموزان امروز اعتماد و اعتمادسازی است که در این مدارس آموزش داده می‌شود.

 رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین بر تجاری‌سازی در این مدارس تاکید و تصریح کرد: تشکیل چرخه ایده، عمل و تعامل در این مدارس دنبال می‌شود و مربی، دانش‌اموز و خانواده ارکان اصلی این مدارس هستند و ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان را مورد ارزیابی، کنترل و تقویت قرار می‌دهیم و نظام ارزیابی ویژه این مدارس دنبال می‌شود.

محمدعلی نادی، دبیر علمی همایش نیز هدف نهایی این مدارس تبدیل دارایی به ثروت است تا ظرفیت های نهفته و دارایی‌های ساکن مانده دانش‌آموزان را با جریان آموزش به ثروت تبدیل کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تمام شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: محور اصلی در این مدارس علاوه بر ۵ ساحت دیگر نگرش به کارآفرینی و مهارت‌های پایه کارآفرینی و کنش شغلی است.

نادی آشنایی، منش و کنش نسبت به کارآفرینی در این مدارس مورد توجه برشمرد و گفت: رصد و نظارت بالینی با رویکرد توان‌افزا روزانه برای دانش‌آموزان این مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: ما مدرسه داری نمی‌کنیم که سود و درآمد کسب کنیم بلکه می‌خواهیم اندیشه کارآفرینی را ترویج دهیم و آمادگی داریم مسیر حرکت کارآفرینی را در اختیار ساید مدارس قرار دهیم.

  سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با هدف ترویج و توسعه نگرش کارآفرینی در نظام آموزشی کشور با همراهی و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق(اصفهان) و با همکاری دانشگاه ها و نهادهای علمی و آموزشی معتبر در سراسر کشور با عنوان«مدارس کارآفرین: بایسته ها و نبایسته ها» را در ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553321

مهمترین اخبار ایران و جهان: