نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 17:13

انتقاد نماینده مردم اهواز از عملکرد ضعیف شهردار؛بودجه و اعتبارات آلایندگی چه شد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور باید وضعیت پیش آمده در اهواز را مدیریت کند، جمع‌آوری آب‌های سطحی تنها مطالبه مردم نیست بلکه مطالبه تمامی نهادها و دستگاه‌های نظارتی به ویژه دستگاه قضا است.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با انتقاد از وضعیت آبگرفتگی در اهواز، اظهار کرد: مطالبه‌ای که اغلب مردم از نمایندگان دارند و داشتند این است که نمایندگان باید بتوانند اعتبارات مورد نیاز را به استان بیاورند .

وی افزود:در این وضعیت اقتصادی که کشور با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه است و فقط 10 درصد بودجه‌های عمرانی مصوب می‌شود هزاران میلیارد  از محل عوارض آلایندگی همچنین کمک‌های دولت به شهرداری اهواز پرداخت شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم شهرداری و شرکت آب و فاضلاب مبالغ نقدی بالایی از دولت دریافت کردند اما به نظر می‌رسد جمع‌آوری آب‌های سطحی جزو اولویت‌های آن‌ها نبوده است گفت: با وجود اینکه شش ماه گذشته طی مصاحبه‌ای از شهردار اهواز درخواست کردم در خصوص نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی به ما گزارش بدهد اما پاسخی به مطالبه ما نداد.

حسینی بیان کرد: استاندار خوزستان نیز در گزارشی عنوان کرد تنها شهرداری که گزارشی از عوارض آلایندگی و پروژه‌هایش را به ما ارائه نداده است شهرداری اهواز است.

وی عنوان کرد: استاندار با اراده قوی آمده و می‌خواهد کار انجام دهد، اگر ابزار کار استاندار این مدیران باشد قطعاً نه بنده که دنبال اعتبارات و بودجه برای شهرم هستم و نه فردی که میدانی حضور دارد نمی‌تواند مدیریت کند.

حسینی با ابراز تاسف از مدیریت بسیار ضعیف شهرداری اهواز، گفت: احتمالاً شهردار اهواز بخواهد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه تقاطع غیر هم سطح دانشگاه شهید چمران اهواز را بهانه کند و بگوید عوارض آلایندگی را در این پروژه  مصرف کرده است.

وی افزود: مگر شهرداری به منظور پرداخت هزینه این پروژه  با زمین‌های مازادی که داشت با مجری و پیمانکار تهاتر نکرد؟ اصلاً  برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه قرار نبود شهرداری منتظر عوارض آلایندگی باشد.

حسینی با اشاره به پیامدهای عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی و تاثیر که بر روی کیفیت آسفالت، ایجاد ترافیک، معطلی مردم و... دارند، بیان کرد: این وضعیت صدای همه مردم را درآورده است، تنها افرادی که با معاونت فرهنگی شهرداری ارتباط دارند یا با برخی قسمت‌های شهرداری قراردادی بستند در دفاع از شهردار سروصدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه قبلاً بحث نبود بودجه و اعتبارات را بهانه می‌کردند، افزود: بنده به عنوان نماینده وظیفه دارم از بودجه عمومی کشور، عوارض نفت، دولت و... برای حوزه انتخابیه خودم بودجه بیاورم اما اجرا و تبدیل بودجه به عمران و آبادی شهر دیگر وظیفه بنده نیست.

حسینی بیان اینکه دستگاه قضا به عدم گزارش دهی شهرداری اهواز در رابطه با شفاف سازی بودجه و اعتبارات آلایندگی ورود کند عنوان کرد: اگر بحث نظارت نمایندگان است ما نظارت خودمان را انجام داده‌ایم و اما این شهرداری است که حاضر نیست عملکرد خود را شفاف سازی کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان شهرداری‌ها به عنوان دستگاه زیر نظر وزارت کشور باید وضعیت پیش آمده در اهواز را مدیریت کند، گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی تنها مطالبه مردم نیست بلکه مطالبه تمامی نهادها و دستگاه‌های نظارتی به ویژه دستگاه قضا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579021

مهمترین اخبار ایران و جهان: