نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 09:20

پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 750 تن کیوی در نور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور، گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 750 تن کیوی در این شهرستان نور تولید و به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از  شهرستان نور، صادق خرمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اینکه ۷۵ هکتار از باغ های شهرستان نور به کشت کیوی اختصاص دارد، اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۷۵۰ تن کیوی از این باغ ها برداشت و به بازار عرضه شود.

 وی با اشاره به اینکه زمان برداشت کیوی از اواسط تا اواخر آبان است، افزود: زمان مناسب برای برداشت کیوی موقعی است که میزان شاخص بریکس بین ۷ تا ۹ باشد.

 
 مدیر جهادکشاورزی شهرستان نور با بیان تاریخچه کشت این گیاه در ایران، خاطرنشان کرد: نخستین نهال کیوی در ایران در سال ۱۳۴۷ خورشیدی در شهر رامسر کاشته‌ شد و در حال حاضر این میوه در سه استان مازندران، گیلان و گلستان در حاشیه دریای خزر کشت و هرساله بر سطح کشت آن افزوده می شود و امروزه میوه کیوی یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود.

*قلع و قمع ۱۰ فقره تغییر کاربری                                                      خرمانی  از قلع و قمع ۱۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۱۰ فقره دیوارکشی، قطعه بندی و تفکیک به مساحت ۹ هزار مترمربع  تخریب و قلع و قمع شد.


وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای ایزخورده و کاردگرکلای بخش مرکزی نور صورت گرفت، اظهار کرد: با انجام این عملیات ۹ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی نور احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نور در پایان از همه کسانی‌که برای خرید ملک و بنا اقدام می‌کنند خواست؛ برای مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی به مراکز پنج‌گانه جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545921

مهمترین اخبار ایران و جهان: