نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 11:03

فعالیت دامپزشکی برای پیشگیری از پاندمی‌های بزرگ بیماری دام

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: وظیفه اداره دامپزشکی جلوگیری و پیشگیری از پاندمی‌های بزرگ بیماری‌های مشترک انسان و دام، درمان و پیشگیری از بیماری در صنعت که می‌تواند کمر کشور را در بسیاری از مقاطع خم کند و کشور را دچار مشکلات جدی کند، است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمزه آقاپور کاظمی صبح امروز در جمع مردم ساری، اظهار کرد: ارتقای توجه به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در مورد دام‌ها مورد تاکید است. 

وی با بیان اینکه دامپزشکی گستره عظیمی از خدمات بهداشتی را دربرمی‌گیرد، افزود: برخلاف تصور عموم مردم، وقتی از دامپزشکی صحبت می‌کنیم تصور بر صرف انجام درمان بیماری‌های دام است. 

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: دامپزشکی جلوگیری و پیشگیری از پاندمی‌های بزرگ بیماری‌های مشترک و درمان و پیشگیری از بیماری در صنعت که می‌تواند کمر کشور را در بسیاری از مقاطع خم کند و کشور را دچار مشکلات جدی کند، است. 

آقاپور کاظمی ادامه داد: وقتی از دامپزشکی صحبت می‌کنیم به‌معنای حمایت و خودکفایی در صنعت است؛ به این معنا که امکان و تولید صادرات پایدار فراهم شود.

وی بیان کرد: در استان مازندران باتوجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و حمایت استاندار مازندران این مشی صادرات را به صورت مجدانه دنبال می‌کنیم. 

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در پایان از اجرای واکسیناسیون جهادی و سم‌پاشی در مناطق بالادست به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ها قدردانی کرد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537565

مهمترین اخبار ایران و جهان: