نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 10:15

لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در اولین جلسه بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح  جلسه این کمیسیون گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جلسه عصر دیروز خود، بررسی لایحه«حمایت از ایرانیان خارج از کشور» را آغاز کرد.

وی افزود: در اولین جلسه بررسی این لایحه در کمیسیون، ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد. بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شده است که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، موسسات دانش بنیان و دستگاه های اجرایی تسهیل کند. 

عمویی ادامه داد: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه برعهده دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود. این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای  خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد، ارتباطات علمی، ۴رهنگی اقتصادی طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

پایان پیان/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600821

مهمترین اخبار ایران و جهان: