نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 12:36

ثبت ۷۵ مورد گاز گرفتگی سگ در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه خطر گاز گرفتن سگ بسیار جدی است، گفت: طی ۷ماهه امسال ۷۵ مورد گازگرفتگی در پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یکی از مشکلات و نگرانی‌ها بحث سگ‌‌گرفتگی است؛ امروز وضعیت‌ سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهرها و روستاها و حتی طبیعت به این وخامت رسیده و چه بسیار افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند.

اگر حوادث و اتفاقات را هم رصد کنیم، تاییدی بر این ادعا است به‌طوری‌که علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: طی ۷ ماه امسال ۷۵مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹درصد افزایش داشت.

وی افزود: از بین این تعداد مصدومان ۵۵ نفر مرد و بقیه زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با هشدار اینکه خطر گاز گرفتن سگ بسیار جدی است، خاطرنشان کرد: بهتر است اگر این اتفاق برای فرد پیش آمد، حتما به پزشک مراجعه کنند؛  به عنوان مثال اگر سگ ناحیه‌ای از بدن فرد را گاز گرفته باشد و بر اثر آن شکاف و یا بریدگی عمیقی ایجاد شده باشد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۱۴، رامسر با ۱۱ و بابل با ۱۰ نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های بابلسر، بهشهر، جویبار، محمودآباد، فریدونکنار و نکا هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۴ نفر با افزایش ۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی معاینه و تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586065

مهمترین اخبار ایران و جهان: