نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 10:27

مانور زلزله در سطح مدارس استان ایلام برگزار خواهد شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: مانور زلزله فردا ۸ آذرماه به مناسب روز زلزله و ایمنی، به صورت همزمان در شهرستان‌های استان ایلام برگزار خواهد شد.

مجید بیگلریان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام، صبح سه‌شنبه ۷ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همه ساله در ۸ آذر ماه، مانور زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می شود. 

وی افزود: در سال جاری علاوه بر برگزاری این مانور در مدارس کل کشور در چهارچوبی مشابه با سال‌های گذشته، مقرر شده است موضوع مدرسه ایمن – جامعه تاب آور برای اولین بار مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام ادامه داد: در همین راستا در استان ایلام نیز مانور زلزله به صورت همزمان در سطح در مدارس مرکز استان و شهرستان‌ها (هر شهرستان یک مدرسه) به صورت پایلوت برگزار خواهد شد.

 بیگلریان خاطرنشان کرد: این مانور در سطح شهر ایلام فردا ۸ آذر ماه راس ساعت ۸:۳٠ صبح در دبیرستان رازی واقع در خیابان بعثت شهر ایلام برگزار می‌شود.

 این مقام مسئول تصریح کرد: در برگزاری مانور زلزله، دستگاه های اجرایی خدمات رسان از قبیل ستاد مدیریت بحران، اداره کل آموزش‌وپرورش، آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و راهور همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، به تازگی زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتری بخش سراب باغ از توابع شهرستان آبدانان را در عمق ۱۱ کیلومتری زمین لزراند.
 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587065

مهمترین اخبار ایران و جهان: