نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 15:58

لاوروف به کره شمالی سفر کرد

وزیر خارجه روسیه برای دیدار با مقامات کره شمالی و رایزنی درباره روابط دوجانبه، امروز وارد پیونگ‌یانگ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه عزم روسیه و کره شمالی برای تقویت روابط دوجانبه در بحبوحه جنگ اوکراین و تنش‌زایی‌های آمریکا در منطقه شرق آسیا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرد.

خبرنگار شبکه «ریانووستی» اعزامی با هیأت وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گزارش داد که لاوروف برای سفر کاری دو روزه وارد کره شمالی شده است.

بر این اساس، وزیر خارجه روسیه در سفر به پیونگ‌یانگ قرار است با «چوی سونگ هوی» همتای خود از کره شمالی دیدار و رایزنی کند.

سفر لاوروف به کره شمالی چند هفته پس از سفر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به شرقی‌ترین نقطه روسیه و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پایگاه فضایی وستوچنی انجام می‌شود.

وزیر خارجه روسیه پیش از این سفر گفت که غرب در تلاش است تا مقررات مطلوب خودش را به جای قوانین بین‌المللی بر کشورهای دیگر تحمیل کند، اما مهم است که جهانیان بار دیگر منشور سازمان ملل و اعلامیه حقوق‌بشر را به آنها تفهیم نمایند.

به نوشته ریانووستی، آخرین باری که لاوروف به کره شمالی سفر کرده بود در اواخر ماه می ۲۰۱۸ بود. قبل از آن، لاوروف در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۰۴ به پیونگ یانگ رفته بود.

پیش از این، کرملین تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب مبنی بر کمک نظامی کره شمالی به روسیه و ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین را محکوم کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542565

مهمترین اخبار ایران و جهان: