نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 21:58

اسماعیلی: خانه جشنواره‌های کشور ساخته خواهد شد

در حاشیه اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت خانه جشنواره‌های ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه جشنواره «سینما حقیقت» در میان خبرنگاران با اشاره به ساخت خانه جشنواره ها، گفت: دولت کار مهمی را آغاز کرده است. در ماه‌های آینده بزرگترین مجموعه هنری کشور در شهر تهران کار خود را شروع می‌کند و خانه جشنواره شکل می‌گیرد.

وی درباره حمایت از برگزیدگان هفدهمین جشنواره سینما حقیقت خاطر نشان کرد: از بیش از ۷۴ فیلم، میان ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان حمایت شده است. اما اینکه چه زمانی کفاف این نیاز برآورده می‌شود مشخص نیست. از آقای خزایی و حمیدی مقدم خواستم نظام موضوعی داشته باشیم و حمایت‌ها را افزایش دهیم. انشالله تا پایان دی ماه فراخوان آن منتشر شود و مستندسازان فرصت آن را داشته باشند مطابق با نظام اولویت بندی ما برای ارتقا شاخص های فرهنگی به ما کمک کنند ما هم تلاش می‌کنیم به دوبرابر شرایط فعلی هم تعداد و هم میزان مبلغ افزایش یابد‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وارد فصل رویدادهای فرهنگی و هنری شده ایم.  در این هفته در همین مجموعه جایزه قلم و جلال را داریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار این را دارد میزبان هنرمندان از اقشار مختلف باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613765

مهمترین اخبار ایران و جهان: