نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 22:27

طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن کلنگ‌زنی شد

عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن به عنوان فاز نخست مجتمع شماره یک آبرسانی مازندران با حضور وزیر نیرو آغاز و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از تنکابن، حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن به عنوان فاز نخست مجتمع شماره یک آبرسانی مازندران اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی از آب‌های سطحی به منظور کاهش برداشت از منابع زیرزمینی و تامین پایدار آب سالم باکیفیت در استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران است.

وی افزود: برای تحقق این‌مهم، ۹ مجتمع آبرسانی در قالب طرح جامع تأمین آب آشامیدنی استان طراحی و تعریف شده و طرح آبرسانی شهرستان تنکابن یکی از بخش‌های این مجتمع محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: امیدواریم که با تخصیص اعتبارات و نگاه حمایتی دولت سیزدهم، تا ۳۰ ماه آینده شاهد تکمیل این فاز از طرح باشیم و سپس فازهای بعدی آغاز شود.

داوودیان گفت: با تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن، جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در چهار شهر شیرود، نشتارود، خرم‌آباد و تنکابن و برخی روستاهای منطقه از آب آشامیدنی مناسب برخوردار  می‌شوند.

به گزارش فارس، اجرای سامانه تأمین آب و بخشی از خط انتقال آب طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن امروز جمعه اول دی ماه با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، نماینده مردم غرب استان در مجلس یازدهم و تعدادی از مسؤولان ارشد استان مازندران اجرایی شد.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612721

مهمترین اخبار ایران و جهان: