نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 11:06

جذب پرستاران طرحی و شرکتی در کرمان پیگیری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از رفع مشکلات پرستاری از طریق جذب نیروی شرکتی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز جذب پرستار با به‌کارگیری پرستاران طرحی و شرکتی و فارغ التحصیلان را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد صبح امروز چهارشنبه یکم آذرماه در ویژه‌برنامه بزرگداشت روز پرستار در محل تالار شهدای سلامت بیمارستان شهید باهنر اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم که جان عزیزشان را در دوران شیوع کرونا فدا کردند و موجب افتخار ما هستند و این راه ایثار همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: ما سربازان حوزه سلامت برای مردم عزیز هستیم و آمادگی داریم در هر زمان و مکان با تمام وجود در کنار مردم باشیم، اما با تمام اقداماتی که انجام می‌دهیم، باز هم ذره‌ای از دین خودمان به کشور را نمی‌توانیم ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه روز پرستار مزین به نام حضرت زینب (س) است، ادامه داد: حضرت زینب اسطوره ازخودگذشتگی، ایثار و مقاومت و الگویی برای پرستاران عزیز ما هستند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: پرستاران در زندگی کاری خود اسطوره صبر، استقامت و از خودگذشتگی هستند و علم و آگاهی از دیگر ویژگی‌های پرستاران است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: بخش زیادی از بار کاری درمان بر عهده پرستاران است و کمبود و نبود پرستار در بخش‌ها موجب افزایش مرگ و میر و یا آسیب به بیماران می‌شود و این مهم نشان‌دهنده اهمیت وجود پرستاران است.

احمدی‌نژاد با یادآوری این موضوع که به دلیل کمبود پرستار و امکانات سختی‌های زیادی را داشتیم و داریم، اظهار داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با یکی از بهترین مدیران پرستاری کشور خانم پروین منگلیان مدیر اداره پرستاری هموار هستیم کا علاوه بر علم و آگاهی جزو بهترین مدیران کشوری‌ست و سال گذشته به عنوان یکی از برترین‌های پرستاری در کشور معرفی شد.

وی بیان داشت: سال گذشته اقداماتی برای برطرف کردن مشکلاتی از جمله کمبود نیروی پرستار انجام شده است زیرا ضریب پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بسیار پایین است.

احمدی‌نژاد از رفع مشکلات پرستاری از طریق جذب نیروی شرکتی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز جذب پرستار با به‌کارگیری پرستاران طرحی و شرکتی و فارغ التحصیلان را دنبال می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح تعرفه پرستاری، حق و حقوق پرستاران پرداخت شود زیرا به پرداختی فعلی اصلا راضی نیستیم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از  تخصصی‌شدن حوزه های پرستاری سخن گفت و ابراز داشت: افرادی که دوره‌های ارشد را گذرانده‌اند در بخش‌های خاص با هدف افزایش رضایت مردم و کاهش مرگ و میر به‌کار گرفته می‌شوند.

اختصاص یک هزار میلیارد برای پرداخت کارانه پرستاران

در همین حال محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: اقداماتی برای ارزش‌گذاری بر خدمات پرستاری انجام می‌شود و بیش از یک همت برای پرداخت تعرفه و کارانه پرستاران در سال جاری اختصاص داده شده است که تا چند روز دیگر به دست دانشگاه‌ها می‌رسد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580821

مهمترین اخبار ایران و جهان: