نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 10:23

افتتاح ۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان

چهار حلقه چاه پدافندی آب شرب با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور صبح امروز در آیین افتتاح ۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان اظهار کرد: از اهداف و خروجی برنامه‌های پدافندی در کشور می‌توان به ایجاد پایداری ملی، افزایش تاب آوری در برابر بحران‌ها و تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم خدمات برای ملت اشاره کرد.

 ذبیح‌الله حسن‌شاهی با اشاره به اینکه یکی از خدمات آبرسانی است و در سطح کشور در استان‌هایی که با کمبود آب مواجه‌اند‌ چاه‌های پدافندی حفر می‌شود، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان به صورت جهادی همانند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عمل می‌کنند و در جبهه آبرسانی در خدمت مردم هستند.

مسأله اول و مهم شهرستان رفسنجان آب است

 حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز اهمیت حفر این چاه‌ها را در زدودن تنش آبی در مواقع کمبود آب آشامیدنی عنوان کرد.

وی افزود: مسأله اول و مهم شهرستان آب است و دیدگاه همه مسؤولان شهرستان هم در راستای رفع کمبود آب در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت است.

رضایی تصریح کرد: حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان با اعتبار  ۴۰ میلیارد تومان صورت گرفت تا در مواقع ضروری و کمبود آب آشامیدنی بتوان آنها را فعال و به مدار مصرف رساند.

ابراهیم کرمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان نیز اظهار داشت: مهمترین مشکل موجود در حال حاضر در استان کرمان بحث آب است و حفر چاه‌های پدافندی در راستای رفع این مشکل و کمبود آب آشامیدنی در مواقع بحرانی بسیار ارزشمند است.

 حسین چرخ‌انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان هم در توضیحاتی گفت: در حوزه تامین آب شهرستان فعالیت‌های خوبی انجام دادیم از جمله اینکه طرح سامانه تله متری در راستای کنترل از راه دور چاه‌ها، مخازن آب و تاسیسات شبکه‌های آب انجام شده و نیز پایش تصویری؛ نصب دریچه‌های ضد امنیتی و غیره انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین خدمات این شرکت برای مردم شهرستان حفر چاه‌های پدافندی است تا در تابستان و گرمای شدید و زمان‌هایی که کمبود آب آشامیدنی احساس می‌شود بتوان از آنها استفاده کرد.
 چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: در حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان ۴ هزار متر خط انتقال برق و ۶ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب اجرا شده و صد لیتر بر دبی آب شهرستان اضافه شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556165

مهمترین اخبار ایران و جهان: