نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 14:38

رهایی از چوبه دار به حرمت حضرت زهرا(س)

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم»؛دو محکوم به قصاص نفس، در شهرستان آمل از دار مجازات رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم» دو محکوم به قصاص نفس، در شهرستان آمل  از دار مجازات رهایی یافتند. 

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم» و با تلاش‌های مستمر اعضاء و کارکنان شعبه‌ی صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری‌های مداوم دادستان محترم عمومی و انقلاب و مسوولین زحمتکش زندان آمل و نیز همکاری و مساعدت خیران آملی، گذشت و رضایت اولیای دم مقتول، اخذ شده و به همین لحاظ، دو محکوم به قصاص نفس، از دار مجازات رهایی یافتند.

حجت‌اسلام محمدصادق اکبری افزود: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز حل اختلاف، نظیر؛ پویش‌های مناسبتی منتهی به تحقق مصالحه در پرونده‌های متعدد و نهایتاً آزادی زندانیان، از مهمترین دستاوردهای اعضای محترم شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان بوده است. 

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و گذشت، از اقدام انسان‌دوستانه‌ی خانواده‌ی آن مرحوم که با گذشت و اعلام رضایت، زمینه‌ی توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم آوردند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد این سنت حسنه، در همه‌ی پرونده‌ها تسری یابد.

بر اساس این گزارش، دو زندانی مذکور بابت ارتکاب قتل عمد، محکوم به قصاص نفس شده و از سال ۱۳۹۶ تاکنون، در زندان  بسر می بردند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598921

مهمترین اخبار ایران و جهان: