نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 11:49

وضعیت تکان‌دهنده فرسایش خاک نیاز به نگاه جدید علمی دارد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه نیازمند نگاه جدیدی به حوزه‌های کشاورزی هستیم گفت: آمار فرسایش خاک تکان‌دهنده است، بنابراین همکاری‌های علمی با نگاه جدیدی باید در جهاد کشاورزی شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسین رضوان صبح امروز در هفتمین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف همچون آب و خاک، تامین و امنیت غذایی، جهاد کشاورزی متولی اصلی کار است اما با وجود ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و جهاد کشاورزی هر کمکی لازم باشد پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی مسئولان جهاد کشاورزی با تمام قوا تلاش می‌کنند افزود: ما به عنوان بخش علمی بر خود وظیفه می‌دانیم در حوزه‌ای که کاری از دستمان بر می‌آید کمک‌رسان هستیم. 

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد: دانشگاه به عنوان یک بازوی علمی این آمادگی را دارد که در بخش‌های پژوهشی نیز همراه جهاد کشاورزی باشد. 

وی به ارتباط صمیمانه حوزه اجرای و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ و صمیمی بین دو مجموعه شکل گرفته از همین رو تمام ظرفیت دانشگاه در خدمت جهاد کشاورزی است. 

رضوان در بخش دیگر با تاکید بر اینکه دانشکده کشاورزی با یکصد عضو هیأت علمی و ۴۰ رشته و گرایش تخصصی جزو رتبه‌داران کشوری است تصریح کرد: دانشجویان کشاورزی باید امیدوارترین دانشجویان به آینده شغلی خود باشند. 

وی به پژوهش‌‌های حوزه خاک‌شناسایی دانشکده کشاورزی اشاره کرد و افزود: امروز نیازمند نگاه جدیدی به حوزه‌های کشاورزی هستیم به تعبیری در حوزه آب و خاک مباحثی همچون آمار فرسایش خاک تکان‌دهنده است، بنابراین همکاری‌های علمی با نگاه جدیدی باید شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: همه با هم در حوزه‌های کشاورزی طرحی نو در اندازیم و مشکلات کشور را در این بخش حل کنیم.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592121

مهمترین اخبار ایران و جهان: