نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 13:18

معاون وزیر علوم: «جمهوری اسلامی ایران» پانزدهمین قدرت علمی دنیاست

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با بیان اینکه رتبه های علمی ۱ منطقه و ۱۵ دنیا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: طی ۴۰ سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته ایم و در بسیاری از شاخص ها جزو کشورهای برتر هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سجاد محمدعلی نژاد در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام(ره) و جعفر احمدی رئیس پارک و علم و فناوری در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه کشورمان در حوزه علمی پیشرو است و با افق سال ۱۴۰۴ در رتبه بندی های مختلف در حال عبور از سایر کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه رتبه های علمی ۱ منطقه و ۱۵ دنیا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: طی ۴۰ سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته ایم و در بسیاری از شاخص ها جزو کشورهای برتر هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تصریح کرد: یکی از دغدعه های اصلی وزارت علوم مساله محوری است که دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در کنار وظایف ذاتی خود باید به سمت رفع نیازهای کشور سوق داده شوند.

محمدعلی نژاد، دانشگاه بین المللی امام(ره) و پارک علم و فناوری قزوین را جزو برجسته ترین مراکز علمی کشور دانست و خاطرنشان کرد: یک ماموریت ملی به تمامی پارک های علم و فناوری داده شده است چراکه در زنجیره راهبردی هر استان مجموعه های دانشگاهی و پارک ها تکمیل کننده ارزش افزوده صنایع کشور هستند و از عوامل موثر در احیای صنایع می باشند.

این مسوول در پایان عنوان کرد: آنچه که در غزه اتفاق افتاده است مبارزه حق علیه باطل است و حماس نشان داد می توان با نگاه نوآورانه، رژیمی که حمایت کشورهای بزرگ را دارد از پا درآورد.

گفتنی است در پایان این مراسم از محصولات دانش بنیان و دستاوردهای علمی و فناوری استان قزوین رونمایی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592265

مهمترین اخبار ایران و جهان: