نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:18

محدودیت‌های آلودگی هوا در استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان محدودیت‌های آلودگی هوا در این استان را اعلام کرد.

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بحث آلودگی هوا مرتبط با جان مردم است و اثرگذاری خاص در جامعه دارد.

وی افزود: روابط عمومی دستگاه‌ها در زمینه هشدارهای وضع هوا فعال‌تر باشند و مردم در جامعه باید اطلاع داشته باشند، تمام دستگاه‌های مرتبط ازجمله محیط زیست و آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید به جامعه هدف اطلاع‌رسانی انجام دهند تا نگرانی اقشار مختلف در این زمینه ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از برگزاری ورزش در فضاهای باز و ورزش‌های همگانی خودداری کنند و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه صورت گیرد‌.

حمیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش مراسم صبحگاهی و ورزش را تعطیل کنند، ادامه داد: کلیه واحدهای معدنی و تولید شن و ماسه در ۲۰ کیلومتری شهرهای سمنان، گرمسار و سرخه تا پایان هفته تعطیل هستند و واحدهای خردایش تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه واحدهای غیرمعدنی با نظر محیط زیست در شرایط خاص تعطیل شود، افزود: پلیس راهوار به‌شدت با خودروهای دودزایی که سبب افزایش آلودگی هوا می‌شوند، برخورد و آنها را متوقف کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: فردا مدارس همه سطوح از چهار شهرستان سمنان، سرخه، گرمسار و آرادان تعطیل شوند و تمام مقاطع به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

حمیدی تصریح کرد: در شهرستان‌های مهدی‌شهر و میامی تمام مقاطع به‌صورت حضوری برگزار می‌شود؛ همچنین و به علت تردد ترافیکی مدارس در شهرستان دامغان و شاهرود مقطع کودکستان و ابتدایی به‌صورت غیرحضوری و بقیه مقاطع به‌صورت عادی و حضوری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در زمینه اتوبوس‌های دودزا و آلایندگی اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به تردد عمومی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594765

مهمترین اخبار ایران و جهان: