نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 21:35

ضرغامی: وحدت اقوام در گلستان به تصویر کشیده شد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صحنه ای که امشب در گلستان به تصویر کشیده شد، نشان دهنده وحدت در تفاوت‌های اقوام ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان شامگاه جمعه اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران باحضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار و جمعی از مدیران و مردم استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ضمن بازدید از غرفه‌های مردمی این جشنواره اظهار کرد: صحنه‌ای که امشب در گلستان به تصویر کشیده شد، نشان‌دهنده وحدت در تفاوت اقوام ایران زمین است.

عزت الله ضرغامی گفت: یکی از اهداف ما در دولت سیزدهم، رفع مشکلاتی است که درگذشته به وجود آمده است.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران مفتخر است که هویت و اقوامی که چندهزار سال قدمت دارند را به رسمیت می‌شناسد خرسندیم که  تفاوت‌ها و وحدت بین آنها را امشب در مراسم فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران به تصویر کشیده شد.

ضرغامی تصریح کرد: پروردگار متعال هم در قرآن این تفاوت‌ها را به رسمیت شناخته است؛ برخی‌ می‌خواهند همه این تفاوت‌ها را نادیده بگیرند و همانند کمونیست‌ها مردم را یکسان سازی کنند که اشتباه است. 

وی افزود: ازنظر تاریخی، کشور ما جزو اولین کشورهای جهان بوده است و درطول تاریخ اقوام ایرانی بدون هیچگونه درگیری کناریکدیگر زندگی می‌کردند.

استاندار گلستان هم در این مراسم از سفر رئیس جمهور در انتهای فصل پاییز خبر داد و اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از طرح‌های استان گلستان را افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد.

 

* گلستان مقصد گردشگران

مدیرکل گردشگری استان گلستان هم در این مراسم اظهار کرد: گلستان از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری، استان کم‌نظیری در ایران عزیز محسوب می‌شود.

محمدجواد ساوری گفت: استان ما از اینکه معبر گردشگری باشد، خارج شده و می‌توان گفت امروز گلستان یک مقصد گردشگری برای تمام مردم در سراسر ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گلستان، نگارستان اقوام ایران زمین است و آمادگی دارد تا پذیرای مردم و گردشگران بین المللی باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583365

مهمترین اخبار ایران و جهان: