نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 16:30

محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت با مدیریت بسیجی محقق می ‌شود

امام جمعه خرم‌آباد، محرومیت‌زدایی از اقشار مختلف جامعه و گسترش عدالت را از اهداف نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: این مهم را مدیریت بسیجی می‌تواند رقم زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: برخی از اختلافات خانوادگی به دلیل عمل نکردن به وصیت‌های شخص متوفی است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دین مبین اسلام بر ثبت وصیت و گرفتن شاهد توصیه شده و عمل به این وصیت همه با تقوا و ایمان و عمل به آموزه ها و معارف اسلامی قابل انجام است.

امام جمعه خرم‌آباد به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه اشاره و ضمن گرامی‌داشت این روز، تصریح کرد: جوانانی بسیجی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شده و هر چه زمان می گذرد، ما ثمره این میوه شیرین را مشاهده می کنیم.

شاهرخی بیان داشت: تفکر بسیجی را امروز به نام‌های حشدالشعبی، انصارالله، حزب الله، فاطمیون، زینبیون و .... در جهان مشاهده می‌کنیم و این تحول در باورها ما را از روزهای تاریک به آنجا رسانده که روز ۸ آذر به عنوان روز همبستگی جهانی با ملت مظلوم فلسطین نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر تفکر بسیجی و تخصص و تعهد بسیجیان به پیش می‌رود، گفت: کسانی که نام بسیج را در سابقه خود را داشته و این مدال افتخار را به همراه دارند، بدانند که امام راحل در وجود بسیجیان ظرفیتی را مشاهده کرده است که می‌تواند آن‌ها را به قله‌ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی برساند.

امام جمعه خرم‌آباد، محرومیت‌زدایی از اقشار مختلف جامعه و گسترش عدالت را از اهداف نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: این مهم را مدیریت بسیجی می‌تواند رقم زند.

شاهرخی ادامه داد: مدیریت بسیجی یعنی کوتاه کردن فرایندها، دوری از کاغذبازی‌های غیرضروری، کاهش هزینه‌ها و خدمات رسانی فراوان با کیفیت، بی‌توجهی به منافع شخصی و توجه به ارزش‌های معنوی، عمل جهادی، نوآوری و خلاقیت و ابتکار.

وی، خدمات عمرانی، بهداشتی، آب آشامیدنی و کشاورزی، ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، مدرسه‌سازی، فعالیت‌های علمی و آموزشی و فرهنگی، اشتغال‌زایی و انجام ده‌ها خدمات دیگر را از جمله اقدامات قابل تقدیر بسیج بیان کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه فلسطین را مسئله اول جهان است، گفت: امروز شاهد ابراز محبت و علاقه جهان از ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی است.

شاهرخی ادامه داد: جنگی که امروز در فلسطین در جریان بوده، جنگ شیاطین خبیث عالم علیه اسلام و محور مقاومت و ملت مظلوم فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: با مقاومتی که این مردم مظلوم می‌کنند، خداوند آنچنان نصرتی به موقع و ارزشمند نصیب آنان خواهد کرد که این تلخی‌ها به تاریخ سپرده می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۴ راهبرد مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش رو، گفت: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت ۴ راهبردی هستند که باید توسط اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در داخل و خارج از استان و همچنین با دعوت از شخصیت‌های دانا و تونا تبیین شود، باید تشریح کرد که انتخاب و انتخابات در تراز انقلاب اسلامی چه مولفه‌هایی دارد.

شاهرخی به مناسبت روز ۷ آذر مبنی بر روز نیروی دریایی اشاره و تصریح کرد: اوج قدرت این نیرو را در دفاع مقدس و امروز در اقیانوس‌ها و دریاهای آزاد و در تامین امنیت برای کشتیرانی مشاهده می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583165

مهمترین اخبار ایران و جهان: